Hjälp, ny soc anmälan & partisk utredare
Ska förklara kort, har en som på snart 3 månader, fick idag en ny soc anmälan från pappan, den första gjorde han direkt vi kom hem från sjukhuset. Det finns ingenting i anmälan som stämmer MEN pappan ljuger sig blå och utredaren ser mig som en jävla idiot pga detta, jag har aldrig sagt något om pappan till henne för va spelar det för roll. Men hon har köpt alla hans historier och när hon pratar med mig så dela gör hon jämförelser som "jag har träffat många missbrukare och", ja fast nu e jag ingen missbrukare! Jag får smärtstillande för sjukdom, från förra soc anmälan skickade hon mig till en barnläkare och även den läkaren sa jag kunde fortsätta amma, precis som SMVC och neonatal sa, detta blev hon sur för eftersom hon va så säker på att de inte går för hon hade googlat det. Hursomhelst så blev hon ju tvungen att avsluta utredningen.
Nu anmäler pappan igen för han är orolig och han får inte göra som han vill när han har umgänge, är det rimligt att man åker iväg med en liten bebis från sin trygghet? Är det rimligt för mig som ensam vårdnadshavare tillåter att pappan kör iväg med honom som dessutom inte har körkort och alkoholproblem? Enligt soc utredaren så är iaf jag riktigt vidrig, jag hade ju erbjudit pappan fritt umgänge och att få sova över från början och sen ångrat mig, är det orimligt att jag ångrar mig om det när pappan soc anmäler, nedvärderar, kritiserar och anklagar mig för massa saker som inte är sanna? Soc utredaren menar att det är långt, ja nästan 15 mil, varpå hon i vårt första samtal sa att det är inget konstigt att köra både fram och tillbaka samma dag, men jag upplever att hon är partisk. I ett samtal sa jag till henne att jg var i Skåne, pappan bor där och då ringer hon honom och säger att jag är i Skåne, sen får jag ett sms från pappan typ "kul att du hör av dig och försöker planera in så jag får träffa vår son", alltså har jag ingen rätt att vistas i Skåne sär jag bott hela mitt liv utan att träffa honom också? Vi är alldeles snart i en vårdnadstvist och undrar hur detta påverkar mig med anmälningar och en partisk utredare? Bör jag anmäla pappan för förtal och trakasserier eller är det bara onödigt? Bör jag göra något åt utredaren på soc i form av nån anmälan? Och iaf hur påverkar det i en vårdnadstvist? Bör tillägga att jag spelar in alla samtal. Känner mig helt knäckt :(