Inlägg från: Lord Hans |Visa alla inlägg
  • Lord Hans

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

DansaDansa skrev 2017-08-18 18:07:16 följande:

Hur tänker ni kring kommande terrorattacker?

Lever ni efter devisen "Det kommer aldrig hända mig eller mina anhöriga" eller tänker ni som jag, nästa gång kan det vara jag eller någon närstående som dör av terrorn.

Det finns andra alternativ också.
    Jag tycker mest synd om såna som dig som är livrädd för att gå ut genom dörren för att du kan drabbas av något som du ändå inte kan påverka. Man kan också få en fallande kruka i huvudet och dö, en här i trakten satte maten i halsen och dog.
  • Lord Hans
    tobbe01 skrev 2017-08-20 12:25:01 följande:
    Men risken att få en blomkruka i skallen har knappast ökat dramatiskt på senare år? men det har sannerligen risken att hamna i skottgluggen för gänguppgörelser och terrordåd.
    Världen är en farlig plats, bäst att du inte går ut alls. Lås dörren och dra täcket över huvudet.
  • Lord Hans
    Nimzay skrev 2017-08-20 15:30:40 följande:
    Och jag tycker mest synd om, eller nej jag tycker inte synd om jag känner förakt för - er som uppenbarligen verkar tänka så pass kort, att det där med att vara rädd är något främmande för er. 
    Om du känner förakt får såna som inte fungerar som dig så är det nästan lite terroristvarning på dig.
  • Lord Hans
    Nimzay skrev 2017-08-20 16:17:27 följande:
    Okej, då får jag väl vara lite av en terrorist då, om jag är det för att jag faktiskt försöker känna förståelse för människors känslor och/eller för att jag har svårt för människor som verkar ha näst intill noll förståelse för människor som inte fungerar som dem, som inte alls förstår när människor har känslor som de inte kan styra över och hantera. ;) Känns faktiskt lite som om du talade rätt emot dig själv där...
    Ja, terrorister agerar alltid efter sina känslor, det är det som får dom att utföra dessa vansinnesdåd. Terrorister är förövrigt också människor som "har känslor som de inte kan styra över och hantera"
  • Lord Hans
    oanonym skrev 2017-08-20 17:48:39 följande:
    Har du något som styrker detta?
    Nej, eftersom det är uppenbart.
    Men du kanske tycker att terrorister agerar lugnt och rationellt och genomtänkt? Är det egenskaper som du förknippar med religiös fanatism?
  • Lord Hans
    tobbe01 skrev 2017-08-21 06:48:38 följande:
    ? Okej. Vår yngsta dotter och hennes pojkvän var i Barcelona nu när terrorn skedde och de hade mkt väl kunnat strosa runt på shoppinggatan vid den tidpunkten då de bodde i närheten. Du kanske inte har några barn så du förstår hur rädd man är om dem som förälder?
    Jo du Tobias, flera stycken. Jag vet också till motsats från dig att en röst på SD inte bidrar till att göra världen till en säkrare plats.
  • Lord Hans
    tobbe01 skrev 2017-08-21 17:51:01 följande:
    SD kan knappast påverka annat än ytterst marginellt och det i vårt lilla land. Vem tror att lilla SD i lilla Sverige kan göra världen tryggare? Btw så är vi ju med i EU och ingen tror väl på allvar att våran gamle svetsare från Ö-vik har ngt att säga till om på riktigt? Du möjligtvis?
    Du tror det på basen av vad du skrivit i andra trådar.
Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.