Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

Dementoria skrev 2017-08-18 18:24:13 följande:

Jag bor i Stockholm, centralt, och tänker väl en del på det, klart det är otäckt och lite läskigt. Det kan vara jag eller ett av mina barn nästa gång. Eller inte. Jag kan inte begränsa våra liv pga att vi eventuellt kommer hamna i ett terrordåd lika lite som vi kan isolera oss för att vi eventuellt kommer dö av en bil/flyg/hund/haj/vatten/vulkan/cykel/meteor/orm...

Igår var det terror i Barcelona. Idag i Åbo. Ökningstakten av dessa mord är fruktansvärd.

Om terrormorden fortsätter öka till den grad att vi har ett terrorattentat i Stockolm varje månad så kommer du att begränsa livet för dig själv och dina barn.

Själv har jag redan börjat begränsa mig och det gäller väldigt många.

Det finns de som tror terroristerna vill att vi ska begränsa oss. Det vill de inte alls. De vill tvinga oss att leva på deras villkor.

• man och nöjd
    DansaDansa skrev 2017-08-18 22:47:10 följande:
    Tycker det är helt normalt att reagera starkare på det som händer nära en.
    Håller med. Men "nära" handlar inte bara om geografiskt avstånd. Man reagerar starkare ju större samhörighet man känner med offren.

Funkar troligen dubbelriktat. D.v.s Europa står säkert mer enade idag vi gjorde innan terrorvågen sköljde över oss.
Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.