Inlägg från: DansaDansa |Visa alla inlägg
  • DansaDansa

Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.

Hur tänker ni kring kommande terrorattacker?

Lever ni efter devisen "Det kommer aldrig hända mig eller mina anhöriga" eller tänker ni som jag, nästa gång kan det vara jag eller någon närstående som dör av terrorn.

• Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.
  • DansaDansa
    oanonym skrev 2017-08-18 18:24:16 följande:

Snart kommer påståendena om att det är större risk att man dör i trafiken och liknande nonsens.

Jo, och nu ska vi matas med att "IS har inget med islam att göra" och snart säger Stefan Löfven som han alltid gjort, det vill säga att "Vi får inte glömma bort att Anders Behring Breivik är en av de västa terroristerna som funnits".

Tja, vi ber för Barcelona och ändrar omslagsbilden på Facebook till spanska flaggan.

Får se om det skrämmer bort terroristerna...
  • DansaDansa
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:31:33 följande:
    Extremister är alltid farliga, vilken religion eller tro de än må ha. 

Sedan förstår jag inte varför du tramsar med att byta bilder på FB?
    Har inte bytt bilder på FB, men många gör det och jag tycker det är meningslöst.

Bättre att prata om bakomliggande orsaker till det som händer.
  • DansaDansa
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:38:24 följande:
    Jaha, du skrev "vi ber för Barcelona och ändrar omslagsbilden på Facebook till spanska flaggan" vilket lätt kan tolkas som att du gör det. Annars brukar man kanske inte skriva "vi"?
    Jag menar att det är samma visa varje gång. Finns en ideologi som är gemensam för den terror vi nu upplever och den kallas islam.

Tycker vi ska prata mer om islam.
  • DansaDansa
    Dementoria skrev 2017-08-18 18:46:57 följande:
    Någon annan hade Behring Breivik uppe som exempel. Han är ett bra exempel på extremist, en farlig sådan. Detsamma gäller vit makt extremisterna i Charlottesville  häromdagen. Farliga. 

Extrema buddhister däremot blir sällan farliga. Bra lite extra snälla Hjärta De kallas dock sällan för extremister utan det ordet brukar mest föräras de som faktiskt är farliga.
    Är det relevant att som Löfven jämföra Breivik med en världsomspännande terrororganisation?

Det är det Löfven gör. Indoktrinerade och naiva svenskar som röstar på S!
  • DansaDansa
    oanonym skrev 2017-08-18 19:32:11 följande:

Man kan ju säga till en kvinna som blivit sönderslagen av sin man, "barn dör i Afrika hela tiden". Eller polisen kan säga "vi ska försöka få fast förövaren, men tänk på att leva är farligt".

Frågan är ilka signaler detta skickar?

Allt går att relativisera och det är det stora delar av svenska vänstern gör.

• DansaDansa
    Asien skrev 2017-08-18 19:54:31 följande:
    Den värsta attacken som har skett sen tunnelbannedådet var en ung psykisksjuk man som mördade runt 15 personer med kniv tror de skedde 2016

Hade det varit i Sverige hade polischefen tyckt synd om honom alla hade beskyllt svenskarna som är elaka nazister och sen hade han väl blivit belönad.

I Japan HÄNGDE dom honom snabbt enkelt och han kan aldrig mer skada nån, betyligt bättre än svenska tycka synd och belöna metoden
    Jo, undrar vilket trauma den gärningsmannen bar på. Stackars människa, han kan inte haft det lätt i livet.
  • DansaDansa
    oanonym skrev 2017-08-18 20:19:39 följande:
    Ja, så är det tyvärr. Det är även lättare att rapportera från vissa ställen på jorden.

Det kan ju vara så att om något händer i mellanöstern så är det svårare att ha folk på plats dygnet runt.
    Tycker det är helt normalt att reagera starkare på det som händer nära en.
  • DansaDansa
    Octavia skrev 2017-08-20 15:19:13 följande:

Vi bor nära Drottninggatan och har alltså varit väldigt nära två terrorattentat i Sverige de senaste sju åren.

Jag är rasande över att politikerna totalt struntar i att ordna gränskontroller, kräva ID av de som söker asyl eller stävja de hatpredikanter som finns eller bjuds in till svenska moskéer. Om jag hanterade problem på mitt jobb lika nonchalant skulle jag få sparken. Och då handlar det inte ens om liv och död utan om att kunder får vänta för länge eller får fel leverans.

Här i Sverige kör vi med svängdörrar vid gränserna och öppna hjärtan. Allt är till för alla på jorden!
Svar på tråden Ny muslimsk terrorattack. Nästa gång kan det vara du eller jag.