Folk som tar debatten om hemlösa katter för långt.
Jag har en raskatt som jag köpt av uppfödare och min syster har seriös uppfödning av samma ras.
Jag såg en tjej skriva på Facebook "måtte fan ta ALLA som avlar på katter när det finns så många hemlösa" och det är inte första gången jag stött på den attityden.
Vissa katthem har helt sjuka krav på dom som adopterar och är emot seriös avel.
Jag tycker precis tvärtom. En raskatt för 10 000 är inget man köper om man tar lätt på att skaffa husdjur och dessutom skulle alla fina raser försvinna om alla slutade avla.
Jag vill ha en raskatt eftersom jag bor i lägenhet och den rasen jag valt passar bra som innekatt.
Jag älskar rasen och kommer ha min så länge hon lever och sen skaffa en annan eller alternativt skaffa en annan som sällskap redan innan.
Det är inte vi ansvarstagande kattägares fel att andra köper kattungar för 500 spänn och sen tröttnar på dom efter ett år!
Seriösa uppfödare har koll på att avla fram friska katter och dom tar kattungarna till veterinär och bryr sig om vad dom hamnar. Dom tar också bra betalt för att katterna ÄR VÄRDA det.
Man skulle ju lika gärna kunna skylla katt-problemet på alla katthem och folk som adopterar. Iochmed att dom finns vet ju alla slappa icke-djurvänner att det bara är att lämna katten till ett hem om dom tröttnar.
Något jag också är emot är dom som korsar tex birma och ragdoll utan papper och sen tar 3-5000 för det, där kan vi snacka oseriösa "uppfödare" som bara vill tjäna pengar utan att behöva göra något jobb bakom och slappa kattköpare som vill ha en katt som liknar en raskatt men inte vill lägga pengarna eller bryr sig om seriositeten.