Inlägg från: ulfina |Visa alla inlägg
  • ulfina

Onlinespel barn som aldrig kommer t middag

Måste fråga om hag e lurad men våra barn kommer aldrig i tid till middag. Dem säger att dom spelat upp sig och är i viktiga matcher. Och slutar dom spela mitt i en match blir dom avstängda en dag. Stämmer det?

Hatar att laga mat och dom kommer när det passar

• Svar på tråden Onlinespel barn som aldrig kommer t middag
  • ulfina
    Överste Senap skrev 2017-08-17 21:08:34 följande:

Slå av nätverket om de inte kommer. Det blir ett jäkla liv men de lär sig.

Det e mina styvbarn och min sambo vill inte. Bara måste veta om man verkligen blir AVSTÄNGD ?
  • ulfina

Tack för förklaringar.

Tycker bara att spelar man 10 timmar om dygnet så ca fan gör det om man måste avbryta nångång? Eller säg hellre att dom inte ska spela alls mellan 18-19 för då e det mattid.

Dom är vuxna, 19 och 21.

Kanske jag bara borde laga mat åt mig själv? ????????

• ulfina
    felixS skrev 2017-08-18 12:23:45 följande:

De är vuxna och om de spelar 10h om dagen verkar de ju inte jobba. Du kan ställa krav. Kan ju låta de laga maten åt dig bara för att vända på saken

Skola 6 timmar, sova 7 timmar, spela 10 timmar...
  • ulfina
    Tom Araya skrev 2017-08-21 01:54:49 följande:

Hade det varit yngre barn, typ under 15, hade jag förvarnat i god tid och när tiden är inne och maten är på bordet så stänger jag ner internet i huset eller lägenheten.

Och om dom e över 15?
  • ulfina
    Tom Araya skrev 2017-08-21 01:54:49 följande:

Hade det varit yngre barn, typ under 15, hade jag förvarnat i god tid och när tiden är inne och maten är på bordet så stänger jag ner internet i huset eller lägenheten.

Och om dom e över 15?
    Eeevaa skrev 2017-08-21 00:27:50 följande:

Har också en som blir "bannad" om han slutat mitt i spelet och alltid kommer senare till middagen, de andra två kommer ibland eller äter en annan gång. Min man och jag har bestämt att vi säger till en stund innan och sen äter vi själva och struntar i dem helt enkelt! De är 19 17 och 14 så de klarar att ta mat själva. vi slipper bli arga och äter en god middag i stället! Och ibland kommer alla och äter tillsammans,då njuter vi av det!

Enkelt och bra!
  • ulfina

Men när det e mina barn som kommer i tid och hjälper till med duka etc, så blir dom lite sura på attde andra kam dyka upp som dom vill

• ulfina
    Aniiee skrev 2017-08-19 00:36:57 följande:

den sista timmen då? =P

Sånt som grabbar gör
Svar på tråden Onlinespel barn som aldrig kommer t middag