• Duckan

Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?

Skäms att skriva det, men vår 10-åring är inte en frukostmänniska alls. En halv macka med smör på kan gå ner och barngröten ibland (som Alexi nämner ovan), en bra dag havregrynsgröt utan nåt till.
    Oftast är det skralt med intaget. Gillar inte smootie/yoggi. Inga pålägg.

• Duckan

Commander, jag är på samma linje. Köper nästan vad som helst hon ber om till frukost, bara hon äter något litet.

• Duckan

Vet inte om jag hellre sett att de åt godis än inget till frukost faktiskt.

Det är så lätt att säga till man sitter där med en unge som är mager som en sticka och inget vill ha att äta. Just extremt sockrade flingor har vi inte tagit till, men som sagt, man vill bara att de ska ha nåt litet i magen innan man skickar iväg de till fsk/skola.

• Duckan

Isola747 (klockrent namnval), helt rätt, få barn svälter. Själv levde jag på luft i många år som barn, superkräsen och konsistenskänslig.
    Det är många dagar som dottern inte ätit nån frukost alls så visst går det också.
    Idag blev det en ok frukost. Hon ville ha nyponsoppa (inte den toksockrade varianten) och två finn crisp med smör.

• Duckan

LFF, hela åk 1 skickade fröken hem mig på lunchen (mamma var dag-mamma) för att äta och genom alla år tog hon upp mitt ätande på alla kvartsamtal. Det visste inte jag, men har fått veta det nu när jag är vuxen.
    Skolmaten åt jag inte på flera år.

• Duckan

Jag blir sjukt hungrig av att läsa allas frukosttips!!

Dags för mig att prova på kesoplättar nu när jag äntligen har fiberhusk hemma. Det har jag bara för att dottern köpt det för att göra slime

Svar på tråden Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?