• Alexi

Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?

modsey skrev 2017-08-17 14:00:52 följande:
    Vi har väldigt olika utbud. I morse ät de småplock i form av skivad frukt- banan äpple och persikor. Några kuber med ost och lite tomater. Varsin smoothi och sen vatten
    I går åt de pannkakor med banan och honung. Vatten till. Andra rätter kan exempelvis vara äggröra med lite tomatet och paprika. Fattiga riddare. Omelett. Bröd i ugn med tomater och ost. Och andra gånger vanligt rostbröd och o marmelad. Nästan alltid frukt eller grönt tilö. Undvier nästan helt chark till frukost.
    Alltså jag fattar inte hur man gör det så där varierat. Är det du som bestämmer och bara gör olika på morgnarna och de äter det som serveras? Eller får de fundera och välja varje morgon? Har ni allt det där hemma hela tiden?

• Alexi
    Christi38 skrev 2017-08-17 14:01:22 följande:
    Jag håller med dig, man ska inte krångla till det. De får gärna fortsätta med sin välling, jag behöver bara få den "matigare" så de står sig på den. Den de fullkomligt älskar är den färdiga för 2-åringar, men om man kunde "bygga vidare" på den vore det bra. Mina barn är jättekräsna tyvärr så det gäller att jobba i det dolda annars vägrar de ens testa.
    Har ni testat barngröten? Min sexåring äter fortfarande barngröten som är från 2 år. Även om jag gärna skulle vilja byta ut den mot en bättre gröt med mindre socker.
Svar på tråden Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?