• modsey

Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?

Vi har väldigt olika utbud. I morse ät de småplock i form av skivad frukt- banan äpple och persikor. Några kuber med ost och lite tomater. Varsin smoothi och sen vatten

I går åt de pannkakor med banan och honung. Vatten till. Andra rätter kan exempelvis vara äggröra med lite tomatet och paprika. Fattiga riddare. Omelett. Bröd i ugn med tomater och ost. Och andra gånger vanligt rostbröd och o marmelad. Nästan alltid frukt eller grönt tilö. Undvier nästan helt chark till frukost.

• modsey
    Christi38 skrev 2017-08-17 14:07:48 följande:

Är det bananpannkaka du gör då eller vanliga?

Önskar så de åt ägg för det äter vi gärna på morgonen. Fattiga riddare är ju bra med, kanske man kan lyxa till det med i slutet av veckan :)

Oftast vanlig o i bland amerikanska.
  • modsey
    Alexi skrev 2017-08-17 14:45:37 följande:

Alltså jag fattar inte hur man gör det så där varierat. Är det du som bestämmer och bara gör olika på morgnarna och de äter det som serveras? Eller får de fundera och välja varje morgon? Har ni allt det där hemma hela tiden?

Jag bestämmer utifrån vad som finns hemma. Basen av det mesta finns ju ofta hemma ( ägg mjölk frukt yoghurt osv) Men visst kan de önska sig också och det är ju inte mycket av detta som tar särskilt lång tid.
  • modsey

Äldre tråd men...i dag har jag förberett pannkakssmet med havregryn i till i morgon bitti. Har även gjort en stor kanna med smoothi ( frysta bär banan honung och grekisk yougurt) räcker två dagar.

Kommer göra bananpannkakor en dag med keso till

Ägg och makrill en tredje dag.

Dag fyra äggröra och grönsaker eventuellt lite rökt lax

Och dag fem omelett eller varm smörgås ( bara ost tomater och ringla lite olivolja överst)

Svar på tråden Vad äter era barn till frukost en vardag innan förskola/skola?