Isola747 skrev 2017-08-17 20:52:23 följande:
Mina döttrar brukar äta knäckebröd alt lingongrova med ägg eller något annat pålägg på vardagar. Ibland vill de hellre ha yoghurtkvarg eller flingor med mjölk. Mjölk eller vatten får de dricka. Ibland tar de en frukt och om de inte är sugna på "riktig" frukost brukar just frukt ändå gå ner. Ibland när jag har tid och ork över på kvällen gör jag smoothie på frysta bär och yoghurtkvarg och förvarar i kylen över natten, det har de aldrig tackat nej till. Knepigt när man inte riktigt har matlust på morgonen, jag tyckte också att macka var för torrt och ville inte heller ha yoghurt på morgonen när jag var liten så kan förstå dina barn. Har fortfarande svårt att äta frukost när jag är nyvaken så om jag inte kan äta på jobbet så brukar jag iaf spara frukosten till typ det sista jag gör innan jag åker så att jag hinner vara vaken ett tag innan. Tycker även att sånt som går att dricka brukar gå ner lättare som smoothie eller en proteinmilkshake. Om barnen har möjlighet att äta i skola/förskola räcker det ju dock absolut med välling hemma :)
Dryck är mycket lättare på morgonen, jag håller med, och så är det även för min egen del med, men jag själv kan ju äta vid skrivbordet på jobbet ett par timmar senare.
Barnen lämnas 7.30, frukost avslutad på förskola/skola redan. Tidigare vill vi inte lämna heller, osäker på att det skulle hjälpa, de får ju inte i sig mer så tidigt ändå.
Tur att de har fruktstund på förskola/skola under fm iaf :)