Inlägg från: Monchichier |Visa alla inlägg
  • Monchichier

Vet ni vad ni födar era brn med?

Ja, jag har full koll. Mamma scans köttbullar, pulvermos och ketchup är det som serveras varje dag här till middag. Till det dricker vi Fanta, för att det innehåller mer socker än Cola.

Ibland byter vi ut köttbullarna mot fiskbullar när vi är sugna på ett vegetariskt alternativ.

Glädje kommer det aldrig bli att laga mat. Har aldrig förstått mig på folk som påstår att matlagning intresserar. De måste ljuga för sig själva.

• Monchichier
    klyban skrev 2017-08-14 21:01:56 följande:

Det är inte svårt och se att det inte är någon lögn, om man tittar runt lite.

Men visst är mat skoj, sen betyder inte det att man står i köket varje dag i en massa timmar.

Vardagar väljer an ju mat som sköter sig självt mer, även om det kan ta timmar det med.

Dock en nackdel att ge ungarna god mat och från grunden oftast.

Då de blir bortskämda med hög kvalitet, å de äter knappt ibland.

Det är inte svårt att hitta personer som påstår att matlagning intresserar. Man behöver inte ens titta runt för att hitta det. Tittar man runt ser man folk som dessutom ser glada ut medan de gör mat. De personerna lever i extrem förnekelse.

Mat är inte skoj, har aldrig varit och kommer aldrig bli. Ungarna kommer dessutom alltid att välja bort mat de inte är vana vid. Äter de vanligtvis mat "av hög kvalitet" kommer de inte tycka om mat "av låg kvalitet". Äter de oftast mat "av låg kvalitet" kommer de inte vilja ha mat "av hög kvalitet". Det ligger i barns natur att inte tycka om mat som är sällan förekommande i vardagen. Har ingenting med kvaliteten på maten att göra.
  • Monchichier
    Anonym (Bara undrar?) skrev 2017-08-14 21:08:42 följande:

Din ironi gör mig att jag känner mig mig lugn! Fortsätt att mata dina barn med det!

Grejen är att laga mat, det är en enkel och billig lösning när man har små barn. Dessutom tycker barn att det är roligt att hjälpa till. De behöver bara att kunna ståpå benen på en pall, då kan de hjälpa till att laga mat, från grunden. Havregrynsgröt? Det är inte så svårt...

Jag vill inte vara den som är den. Men havregryn är halvfabrikat, yoghurt är helfabrikat (om du handlat det i affären dvs). Men du kanske menar att man ska tillverka sin egna naturella yoghurt av mjölken man fått av hushållets egna ko? Och skördat sin egna havre på sitt egna fält?
  • Monchichier
    LFF skrev 2017-08-15 10:34:25 följande:

Vilka konstiga ungar jag har då som glatt både äter vår hemlagade mat, förskolans mat från grunden (ja, de har en egen kock som lagar all mat själv och bakar allt bröd själv) och som även glatt äter "färdigmat" och köpeköttbullar de gånger det bjuds. 

Bara undantaget som bekräftar regeln. Var glad över att du har matvrak till ungar. Det sitter i ryggmärgen att inte tycka om på främmande mat. En av de saker som gjort oss elevutionärt lyckade.
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-08-15 11:12:19 följande:

Nej!

Tänkte skriva mer, men verkar vara så att du tror det är bara dina intressen som är intressanta.

Så nej räcker, finns liksom inget mer och säga.

Jo!
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-08-15 19:48:40 följande:

Nä, inte om du ska ha en poäng för mer än dig själv.

Jo
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-08-15 20:21:09 följande:

Okey, beskriv hur det är möjligt då.

Varför?
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-08-15 20:45:42 följande:

Det är ditt påstående.

Okey, papperskorgen då som väntat.

Ja? Du tänker att du vill gå väldigt off topic bara för att, varför?
  • Monchichier
    klyban skrev 2017-08-15 21:06:09 följande:

Ingen svar, då är det i papperskorgen nu.

Jaha
Svar på tråden Vet ni vad ni födar era brn med?