Inlägg från: Anonym (Vet en) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vet en)

Mammaledig 10 veckor

Jag jobbade med en som var hemma tre månader, därefter var pappan hemma. Alla ifrågasatte henne så hon var ledsen...men hon ville verkligen inte vara hemma. Hon jobbade som vanligt heltid efter tre månader.

En mamma på "vår" förskola var VD på ett kulturföretag och med fjärde barnet tog hon i princip ingen ledighet. Barnet var med på hennes jobb hela dagarna. Hon sa "tur att man har ett jobb man kan sköta med vänsterhanden" .

En tredje spm jag arbetade med ville egentligen inte ha fler barn, men hennes nye man ville. Så de gjorde en överenskommelse om att han skulle ta 100% ansvar för barnet. Hon var hemma 6v tror jag och jobbade heltid sen (karriärjobb som hon engagerade sig fullständigt i). Jag råkade fråga om barnet en gång, då fnös hon och sa att det var HANS barn.

Så om bara jag har träffat tre personer, måste det finnas ganska många som inte är lediga så länge.

Jag tänkte själv med mitt första barn att jag skulle vara hemma ett halvår bara. Men den obefintliga sömnen hade gjort det omöjligt att klara av ett jobb för min del. Och när barnet väl var fött så ville jag inger annat än att vara hemma...jobbet kändes så oviktigt jämfört med mitt barn.

• Anonym (Vet en)
    Anonym (G) skrev 2017-10-05 06:37:21 följande:

Och så känner inte pappan eller? Att man bara vill vara hemma?

Nej tyvärr kände inte just den pappan så. Han kände inte heller något som helst behov av att gå upp på natten om bebisen vaknade. Och inte heller något behov av att gå ut och gå. Osv osv
Svar på tråden Mammaledig 10 veckor