Inlägg från: Anonym (Katter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Katter)

Kräver jag för mycket av hemtjänsten?

2009 skrev 2017-08-14 10:35:00 följande:

Precis! En av mina patienter har beviljat att gå på promenad 1 timme varje dag med följe, han har alltid varit ute mycket tidigare i sitt liv och är pigg i kroppen fortfarande men har dålig syn så han kan inte gå själv.

Jag vet inte hur det är i TS fall med barnens kläder men det kanske finns ett beslut på att htj ska hjälpa till med dem? Annars är det ju den enskilde som blir beviljad insatser, till exempel vet jag ingen som fått beviljat att rensa en kattlåda, då får man göra sig av med katten istället eller ta hjälp av närstående. Hundpromenader har jag varit med om att få beviljat under en kort period men det var pga mycket speciella omständigheter.

Där jag jobbar så rensar vi både kattlådor och promenerar hundar även under längre perioder
  • Anonym (Katter)
    Anonym (T) skrev 2017-08-14 19:14:33 följande:

Har man djur hjälper vi till att ta hand om. Dom.. Skaffar man djur efter man fått hemtjänst får man däremot ordna skötsel själv..

Vi har även fått beslut om att utföra insatser för att hjälpa de som skaffar djur efter att man fått hemtjänst, har väl än så länge bara gälllt katt iofs.
Svar på tråden Kräver jag för mycket av hemtjänsten?