MollyB skrev 2017-08-15 19:13:33 följande:
Vad härligt och smidigt att ni fortfarande hade semester vid äggplocket :) Glömde fråga om ditt äggplock i förra inlägget! Stort grattis till 7 ägg! Jag håller tummarna för imorgon!! Jag har hört att det är lätt att bli överstimulerad med pcos? Hur många dagar totalt fick du ta sprutor innan ägglossningssprutan? Fick du ont av sprutorna? Jag har inte hört så mycket om vare sig gonal-f eller menopur men jag håller tummarna för att det ska gå bra. Tack för tipset, jag ska boka in ledig dag för äggplocket. Kan tänka mig att äggplocket gjorde ont. Hoppas det lägger sig snart! Blev du svullen under/efter äggplocket? Oj många frågor här :)
Tack snälla!! :)
Det är bara att fråga på! Svarar på det jag kan :D
Ja dem säger ju att det är lättare att bli det, var själv orolig för det. Tror jag frågade typ 3,4 gånger om jag låg i riskzonen haha. Dem sa senast idag att det inte såg så ut i alla fall. Det kan ju ändras, har själv läst att det är större chans att bli det efter återförandet av embryo. Man får hålla utkik efter symtom!
Mitt dosschema vart helt katastrofalt egentligen. Tog provera som skulle framkalla mens efter 2-3 dagar efter avslutad kur. Hade aldrig börjat blöda mitt i kuren förr, så klart som fan började jag blöda mitt i! 1 dag innan avslutad kur. Fick panik o hörde av mig till läkaren och han sa att jag skulle fortsätta enligt schema ändå. Meningen var att jag skulle börja spruta den 4e augusti på mensdag 2-3 men vart istället att jag började spruta på mensdag 6! Så jag sprutade från 4e augusti fram tills 12e. Så alltså 9 dagar. I söndags tog jag ovitrelle sprutan. Dem kunde göra liiiite ont, i alla fall menopur sprutorna. Kändes som dem var mer trubbiga än Orgalutran sprutorna faktiskt.
Äggplocket är inget jag ser fram emot igen om det skulle behövas haha. Men såklart värt det ifall det slutar med en bebis :)
Vart inte så värst svullen tycker jag, kanske lite grann men inget jag tänker på.
Vilken klinik går du på?