• Fluzzi

Ivf och pcos

Hej hej!

Här är en till med pco men som inte börjat med IVF ännu. Vi var på första besöket i maj efter 5 månaders väntetid och det var vid första ultraljudet de upptäckte att jag hade väääldigt många äggblåsor. Lite skumt att aldrig någon annan sagt detta utan bara att jag hade mycket äggreserv vilket är superbra Obestämd Tog progesteronprover där värdet var väldigt lågt. Fick prova Letrozol som tyvärr gav mig cystor på båda äggstockarna men inga äggblåsor. Så nu är det en lång väntan som gäller, i jan -18 skulle vi få tid sa dem Skrikandes Jag blir galet förvirrad av allt för läkaren kunde tydligen inte se någon äggblåsa men jag tycker mig ändå se positivt på äg-test jag gjort nu två dagar i rad... Hur länge har ni hållit på? Jag känner mig som ett nervvrak som alltid får dåliga besked efter att jag varit på kliniken.

• Fluzzi

Paulina: Det är tyvärr landstinget och de har monsterlånga väntetider. Vi skickade egenremiss i jan (2017 ;), fick komma på första besök i maj där det konstaterades pco men de ville ta mer prover så fick vänta en månad till. Väldigt lågt progesteronvärde, och pco-äggstockar, fick det konstaterat igen och därmed sattes diagnos att jag sällan eller aldrig ägglossar. Det konstiga är att jag har ALLA symtom. I samband med besöket (som jag krigade mig till) spolades även äggledarna. Vid besöket ville läkaren sätta in Letrozol och sen skulle vi utvärdera efter och det var inget tal om remiss för ivf... Ursäkta sa jag men jag hoppas verkligen att du skriver remiss om köerna är så långa? Lite harklande svarade hon att ja så kan vi ju göra, så behandlar du emellan. Jag fick vid senaste besöket svaret att vid lång väntan ska man ligga på. Herregud vad sjukt det är. Känner mig helt knäckt. Jag kan inte få barn naturligt och dem är kalla och oförstående :( Det är på Sahlgrenska kan jag tillägga. Någon mer som är där för tillfället?

• Fluzzi
    Paulina2017 skrev 2017-08-28 19:19:05 följande:
    Hej

Vad ledsen jag blir att du blev behandlad så. Kan inte säga annat än att kriga för din sak. Jag fick inte pco bekräftat förns 3e gynekologen. Remiss ska de skriva igen eftersom letrozol inte funkar på alla. Kan du r3sa en bit för att få hjälp gör det. Vi hade tur det tog 2,5 vecka frpn att remissen skickades till att vi klartecken att göra 3 landstingsfin ivf försök. Stå på dig.
    Det är skönt att få skriva av sig här lite om detta. Men jag märker vilka stora skillnader i landet det är. Verkar dock bara vara Sahlgrenska som ha sådana monsterlånga väntetider och att vi tyvärr hamnade mitt i. Har vänner som inte behövt vänta såhär länge. Jag frågade om köpt vård och det fanns något i Linköping, men det betyder nästan 3 timmars bilfärd och det funkar inte i vår vardag. Dem skrev remissen i juni så sammanlagt blir det 7 månaders väntan. Jag trodde att man redan var inne i systemet när man kom till reproduktion men icke Förvånad Men vill även fråga, när ni var på ett första samtal för ivf, tog det lång tid innan de satte in behandling?
  • Fluzzi
    Bagagelucka skrev 2017-09-03 09:31:43 följande:

Tack för alla gratulationer! :)

Kommer fortfarande vara kvar och se hur det går för er! Lycka till allihop ! Ge inte upp! <3

Lyckönskningar till er!
  • Fluzzi
    Paulina2017 skrev 2017-09-03 18:47:43 följande:

Hej

Är på ruvardag 4 känner ingenting. Blir orolig känner knappt av nått från lutinus eller progynon heller. Försöker slappna av och inte tänka men det är så svårt.

Ska hålla tummarna för er!
Svar på tråden Ivf och pcos