Bagagelucka skrev 2017-08-17 18:46:22 följande:
Haha jag är likadan! Intalar mig själv också att det hjälper ! Jag har för mig att man ska ge donaferty 3 månader innan effekt märks. Du är ju ändå på 4e månaden typ. Hmm.. lurendrejeri alltihop haha.
Konstigt att aknen inte försvinner trots man liksom gjort allt rätt/ man ska. Finnarna förstör verkligen mitt självförtroende! :(
Mensen borde ju komma igång av att man äter bättre. Min gör det i alla fall. Förlåt för jag frågar, har du nån övervikt? Tänkte ifall vikten kan vara boven i ditt fall då? . Jag är absolut inte smal, har ju bukfett som vägrar försvinna då jag är smal i armarna och ben.
Fick reda på Att jag hade pcos när jag var 19 då min mens bara försvann och fick akne när jag va 18. Var hos sååå många olika gynekologer men ingen gav mig den diagnosen. Dem sa bara " jaa, detta är ju normalt att hormonerna kommer i obalans, ät p-piller ! " Hade själv forskat på mina symptom, så misstänkte pcos redan innan. Sen träffade jag en bra gynekolog som direkt sa " Du har Pcos" Vilken lättnad det vart!
Så jag har vetat i nästan 10 år nu. Är 27 idag och min man 43 :)
Jag hoppas att det har hjälpt äggkvaliteten! Något bra måste det ju vara och så har man ju folsyran där i med :)
Jag håller verkligen med dig om att akne förstör så mycket! Man kämpar med att äta "rätt" och ändå dyker de upp.. jag har främst problem runt hakan, det typiska när äggstockar och mens inte fungerar. Jag har ingen övervikt, snarare att jag ligger i underkant och gärna får gå upp 1-2 kilo enligt min läkare.
Vad "skönt" ändå att du fick reda på det såpass tidigt även om det var en krånglig väg dit. Och vad glad man blir när man träffar en duktig gynekolog! Jag fick reda på min i feb när jag inte fått mens på ett år. Men misstänkte precis som du att jag hade pcos innan jag fick diagnosen.
Hur känns det att vara ruvare? :) håller tummarna!!