Inlägg från: hanna8911 |Visa alla inlägg
  • hanna8911

Ivf och pcos

Hej! Jag har precis som du pco och har kört med letrozole i 4 omgångar men inte blivit något. Nu har vi gått vidare med IVF men tyvärr svarade inte mina äggblåsor alls på den dosen Menopur som jag fick så blev bara en blåsa som mognade ut. Så nya tag i slutet av september! Körde korta protokollet nu och i och med min pco började de på en låg dos men troligtvis var den alldeles för låg... Lycka till till er andra!

• hanna8911
    Bagagelucka skrev 2017-08-13 22:41:00 följande:

Men om du fick en äggblåsa som mognade, fick du ändå inte ta ovitrelle och köra på naturlig väg i så fall? Hur stor dos menopur tog du? Kör också korta protokollet. Jag tog 150 ie  i  7 dagar och sen nedsänkt till 112,5 ie. Ikväll tog jag ovitrelle såå nu väntar jag på tisdag och äggplock.

Vilken klinik går du på?

Jo precis jag fick ta ovitrellen och sedan försöka hemma! Men var inte alls beredd på att det inte skulle mogna fler då jag har många äggblåsor! Tog 112,5 ie menopur och sedan efter ul så höjde de till 187,5 men de tog jag bara i 2 dagar innan de kunde konstatera att inget hade hänt... så nu får vi se om det blir det långa istället eller högre dos från början! Lycka till imorgon!!
  • hanna8911
    Bagagelucka skrev 2017-08-16 11:46:34 följande:

Klunken ringde mig precis och kom med besked! 7 ägg varav 5 var mogna och 3 vart befruktade . Så imorgon ska jag dit vid halv 2 och sätta in ett utav dem ! :)

Grattis till er!! Och stort lycka till imorgon!!
  • hanna8911
    Bagagelucka skrev 2017-08-17 18:52:56 följande:

Så, nu är jag officiellt en Ruvare! :D

Gick jätte bra och såå snabbt! Skönt. Fick tillbaka en 2 dagars. Hon sa att vid lunch så hade ägget delat sig i 4 celler och nu på eftermiddagen så hade den utvecklats till en 5- cellig. Så den fick jag tillbaka :)

Dem skulle fortsätta odla dem andra två till blastocyster tills på söndag och frysa in dem om dem överlever ! Får besked på söndag om det blir nåt till frysen :)

Officiell testdag blir den 2 september . Guuud vad långt! Kommer nog tjuvtesta den 31a :)

Vad häftigt!! Även om tiden säkert kommer krypa fram och du kommer känna av allt i kroppen så är den ändå där!! Ska du ta lunitus nu efter?
  • hanna8911
    Bagagelucka skrev 2017-08-20 16:00:12 följande:

Vad fan är det som händer?! Var nyss på toaletten och ser då i mitt trosskydd lite bruna flytningar, torkar mig sedan och då kommer det mer typ ljus röd/bruna blödning. Kände bara kanske 1 timme innan att det drog typ i livmodern och lite magont. Kan det vara mensen redan?! :( försökt läsa lite om detta men hittar inget som svarar på min fråga.. kan det vara Lutinus som gör ?

Borde ju inte vara mensen! Kan det inte vara ägget som färster? Nidblödning? Annars har jag hört att Lunitusen kan påverka slemhinnan!
  • hanna8911
    Bagagelucka skrev 2017-09-02 08:39:16 följande:

Hej allihop!

Idag är det officiell testdag för mig på RD16. Var uppe tidigt i morse och tog testet jag fick från kliniken, det visade plus!! Nu hoppas jag det lilla pyret vill stanna hos mig. Har testat sedan RD 7 och fick första utslaget på test på dag 8, sedan har det blivit starkare för varje dag.

Stort stort grattis!!
Svar på tråden Ivf och pcos