Fruktansvärt illamående v 5!
Jag är precis i samma situation och skulle vara himla skönt att kunna följas åt i väntan på att må bra igen.
Jag är i v.5+6 och har varit konstant illamående i fyra dagar. Natten till måndagen kräktes jag och när jag mår så dåligt så svimmar jag. Jag hann med 5 svimningar den natten så jag är desperat över att bli bra igen, så jag letar och letar på nätet efter svar på alla mina tusen funderingar.
Alla rekommendationer som man kan få finns redan i tråden och dem är guld värda, så tack! :) Men vad jag fortfarande undrar över är:
- Har ni kunnat gå till jobbet? Om inte, vad har ni sagt till er arbetsgivare? Eller hur har ni kunnat hålla masken och ex. sitta i möten när ni konstant behöver äta alternativt gå ut och kräkas?
- Vågar ni gå utanför dörren? Själv är jag rädd för att behöva kräkas (och kanske svimma) så fort jag gör ett ärende.
- När ni är hemma och mår dåligt, vad roar ni er med? Själv är jag en rastlös person som snabbt blir deppig och ledsen om inget händer omkring mig. Behöver mycket social kontakt men det känns som hela livet tagit paus och det skrämmer mig. Vad gör ni för att peppa er?
Kanske borde skapat en ny tråd märker jag, men jag tror mina frågor kan beröra andra som kommer in på samma tråd :)