Köp inte husdjur till era barn! Köp dem till ni som är vuxna!
Alla små husdjur får ett litet vykort från mig här! ( Marsvinet hette "Micky")
"Hej jag är ett litet marsvin, och jag sitter i min bur varje dag och glor. Ingen kommer och klappar mig längre. Jag far fram och tillbaka i buren, och jag är så jävla glad att det det finns en vuxen person, som åtminstone byter mina spån ibland, och ger mig mat! I bland får jag en skalad morot! Eller et Salladsblad!
Jag är tacksam för lite torrfoder också, och jag jag är tacksam om jag inte behöver att sova i min kiss. Jag kan bo i trädgården! Men jag har ingen trädgård, jag har bara min bur!
Och beta! Hur skulle det kännas? Men jag bor i lägenhet i en liten bur. Jag saknar kel, och gos. och sol och gräs, och färska maskrosblad, men är man ett marsvin, får man ibland lida.
Mamma byter spån på mig och ger mig mat,och friskt vatten! Men den lilla kompisen som jag skulle ha, tröttnade nog väldigt snabbt på mig. Är det bara för att jag är ett marsvin?
Tack lilla mamma att du vill ta hand om mig. Jag kan bli 15 år. Puss o kram från ett litet marsvin...
Hej då lilla Micky, det var du och jag. Din lilla frälsare, glömde bort dig efter 6 månader.
Mitt budskap: Köp inga husdjur till era barn, såvida ni inte köper det till er själv!
Och lite nice musik är ju aldrig fel?