Inlägg från: Rydén91 |Visa alla inlägg
  • Rydén91

Hur går en vidare efter sen abort?

Hej jag har själv gått genom en abort därimot av andra skäl som jag egentligen inte ville göra en abort men blev helt knäckt av släkt vänner pojkvän m.m som va emot allting.

Jag gjorde aborten 2 september 2010 sitter ännu kvar hade köpt kläder skor lite av varje hade beräknat ha kvar barnet gick till 17+4 dagen jag gjorde aborten. Ja fick bo på ett bornde under tiden ja mådde så dåligt som jag gjorde just då. Jag har själv rädlsa än idag att bli gravid igen men viljan finns då jag träffade min man 2012 och vi har hållt ihop vårt och torrt under åren och jag vet att han kommer finnas där för mig.

När jag gjorde min abort så började kl halv 9 på morgoneb med sammandragningar m.m som du själv gått genom man gick och grät i floder ville inte leva just då m.m när allt var över sent em samma dag så kände jag mig tom vilsen visste inte vart kag skulle ta vägen. Jag flyttade hem efter ett tag efter aborten och begravningen var gjord 20 sept. Jag skaffadd en hund när jag väl flyttade hem igen till en tom lägenhet. Ja grät varje dag och hade/har skuldkänslor att jag tog död på ett liv m.m men ja bestämde mig att aldrig göra en sådan sak igen om det inte är av andra anledningar man inte kan sj göra något åt. Man måste försöka bestämma sig att försöka intr skuldsätta sig själv vara stark även om det är väldigt jobbigt. Det tog 6 mån ungefär innan jag blev gravid och är rädd att nya graviditeten ska bli värre än första

• Rydén91
    linsen79 skrev 2017-11-20 20:17:20 följande:

Hej!

Vad ledsamt att du kände att du gjorde en abort trots att du inte egentligen ville. Det måste vara en fruktansvärd sak att gå igenom. 

Jag känner verkligen igen mig i skuldkänslorna. Jag kände det väldigt starkt just när allt hände men tror det är något som följer med en hela livet tyvärr... Har de minskat med tiden iaf? Hoppas din nya graviditet går bra och att du kan njuta lite av den! Grattis och lycka till! 

Ja blev totalt knäckt av min släkt/familj den gången kunde stå emot längre.

Ja nu när man har någon att leva livet med som är seriös av sig och känner mig trygg hos då har tankarna minskst och skulden men räddsla på ny graviditet är skrämmande nu så ja håller ju tyst om detta ingeb släkt ska veta förän ja vet hur allt går..

ja längtar till nästa graviditet nu och jag hoppas inget händer undertiden med våra försök som kan va jobbiga och de inte blir någon mer missfall innan man blir gravid denna gång
Svar på tråden Hur går en vidare efter sen abort?