Inlägg från: Sundancekid |Visa alla inlägg
  • Sundancekid

Vill inte lära sig

Hallå där!

Är lite orolig över att min 12 veckors bebis är lite sen/ovillig på att lära sig saker! Han har blivit jättestadig om nacken och ler ganska ofta men mer vill han inte! Han h a t a r att ligga på mage och börjar bara skrika! Har sett flera bebisar i samma ålder som redan rullar och skrattar. Känns som att det enda jag gör är att amma och sova fortfarande! Förstår ju självklart att alla bebisar är olika men längtar ju så mycket efter att han också ska börja "göra" saker!

Hur var era bebisar när dom var runt 3 månader? Har ni nå tips på hur jag ska försöka lära eller uppmuntra honom?

• Svar på tråden Vill inte lära sig
  • Sundancekid

Måste även tillägga att han endast somnar om han ammas till sömns eller sitter i bärsele(hänt tre gånger bara). Även att det bara går att trösta honom genom amning!

Help!

• Sundancekid

Som sagt förstår jag att alla bebisar är olika :) det är bara jag som är nojjig av mig haha, har även gått och längtat så länge efter att få barn så blir alldeles till mig när han gör nånting nytt :)

• Sundancekid
    John22 skrev 2017-08-09 13:12:41 följande:

Min bebis löste ekvationer vid tre månaders ålder och låg även i startgropen för att dra igång en bokklubb med inriktning på östasiatisk skönlitteratur.

Du kanske kan fråga honom vad han sysslar med. Om du inte vill konfrontera honom direkt kan du skriva ett brev. Handskrivet är bäst eftersom det blir lite mer personligt så.

Om du vill erbjuda honom en morot kan en vecka på Yasuragi vara väldigt uppskattat.

Hahahahahah får väl göra det då ;)
  • Sundancekid
    Anonym (Fia) skrev 2017-08-09 13:58:26 följande:

Ta det lugnt. Alla utvecklas olika.

Appropå sömnen somnar min 4 månaders bara genom att jag ammar henne och hon sover bredvid mig hud mot hud hela nätterna. Bara jag duger. Vill dom ha närhet och trygghet, ge det. Kommer inte vara så resten av livet...

Självklart får han all den närheten han vill ha! Tänkte bara om det fanns nå mer sätt med det är inge fel om det är det enda sättet han vill somna på :)
Svar på tråden Vill inte lära sig