Hur ska jag konfrontera min man?
Jag skickade ett meddelande till honom där jag skrev att jag kände mig nere och undrade hur han tänkte sig vår fortsatta relation. Han ringde snart upp mig och undrade vad som hänt. Jag sa att han behöver vara ärlig mot mig. Att jag ville se hans mobil ikväll och utan att han tagit bort något innan. Jag förklarade (igen) att om han tar bort meddelanden som är oskyldiga gör han det bara värre för sig själv (och mig) genom att inte vara ärlig. Han sa att han förstod vad jag menade och lovade att jag skulle få se allt. Det har inte kommit nåt nytt på den gamla mobilen sen dess men å andra sidan var det tyst hela em igår också... Trodde då att han hittat sekretessfunktionen men sen började de chatta i morse igen.
Jag har fotat allt så att jag kan konfrontera honom med bevis om han fortsätter blåneka. Tänker att jag kanske visar notifikationerna som kommer efter vårt samtal ifall han inte har chattat enligt mobilen jag ska få se ikväll. Om det är tyst resten av dagen får jag väl vänta.
Det går att yla om sanning och ärlighet men det kommer du aldrig få. Bestämm dig nu hur du vill ha det!