• Anonym (Lisa)

Hur ska jag konfrontera min man?

Det kvittar väl egentligen vad han gör och säger nu? Du vet ju att du inte kan lita på honom och utan tillit kan ert förhållande aldrig bli bra igen. Jag hade lämnat förhållandet, hur hemskt det än känts. Livet är för kort för att kompromissa bort sin lycka på en man som en ens respekterar en tillräckligt för att vara ärlig.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (C) skrev 2017-08-09 13:50:23 följande:

Jag skickade ett meddelande till honom där jag skrev att jag kände mig nere och undrade hur han tänkte sig vår fortsatta relation. Han ringde snart upp mig och undrade vad som hänt. Jag sa att han behöver vara ärlig mot mig. Att jag ville se hans mobil ikväll och utan att han tagit bort något innan. Jag förklarade (igen) att om han tar bort meddelanden som är oskyldiga gör han det bara värre för sig själv (och mig) genom att inte vara ärlig. Han sa att han förstod vad jag menade och lovade att jag skulle få se allt. Det har inte kommit nåt nytt på den gamla mobilen sen dess men å andra sidan var det tyst hela em igår också... Trodde då att han hittat sekretessfunktionen men sen började de chatta i morse igen.

Jag har fotat allt så att jag kan konfrontera honom med bevis om han fortsätter blåneka. Tänker att jag kanske visar notifikationerna som kommer efter vårt samtal ifall han inte har chattat enligt mobilen jag ska få se ikväll. Om det är tyst resten av dagen får jag väl vänta.

Vad gör det för skillnad om han visar dig meddelandena? Han har ju redan ljugit för dig. Du kan ju inte lita på honom.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Vad göra) skrev 2017-08-09 14:37:06 följande:
    Det finns troligtvis ingenting du kan göra eller säga för att få honom att erkänna dumheter. Just nu har han städat och komunicerar på annat sätt. Du kan visa gamla meddelanden och dylikt för att konstatera att han ljuger och smusslar men sen då? Han kommer blåneka att något dumt har hänt. Vad gör du då?

Det går att yla om sanning och ärlighet men det kommer du aldrig få. Bestämm dig nu hur du vill ha det!
    Håller med helt.

TS - om meddelandena upphör osv så kommer du bara undra om han håller på i andra kanaler. Du kommer aldrig att kunna lita på honom igen, oavsett vad han säger. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Skild och gift) skrev 2017-08-09 23:48:45 följande:

Ja du, känner igen mig i mycket av det du varit med om.

Några råd från en med erfarenhet. Sluta anklaga så länge du inte har överväldigande bevis. En som är otrogen och misstänker att han/hon håller att bli påkommen kommer fortsätta att ljuga och bättre på att gömma.

Ladda ner ett spion program på datorn. Det var så jag kom på min ex fru. Ännu bättre om du laddar ner en spion app på telefonen. Dom är helt osynliga för ägaren. Bara att googla på det...

Har du två telefoner? Göm ena telefonen i hans bil och använd den som gps.

Och till alla som nu kommer skrika "fy vad hemskt att spionera på sin partner". Ja men så har ni aldrig varit i TS situation heller. Men jag har det. Och mina okonventionella metoder ledde mig till skilsmässa med en underbart härlig trogen nu fru!

Lycka till TS

Men varför ska man ladda ner spionprogram? Om tilliten är så körd i botten så finns det ju inget hopp kvar om ett sunt och lyckligt förhållande ändå.
    TS vet ju redan att han ljuger. Varför ska hon göra olagliga saker för att få fram ännu mer bevis på att han ljuger?
Svar på tråden Hur ska jag konfrontera min man?