Inlägg från: Anonym (Blekfis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blekfis)

Tycker du att solbränna är snyggt?

Jag har väldigt blek hy naturligt och tycker själv att jag ser både friskare och fräschare ut med lite färg. Men kraftig solbränna ser inte bra ut tycker jag. Tror att det har att göra med vad som ser friskt och naturligt ut. Det är ju inget fel på en naturligt mörkare hud, menar jag, men jag var ung på 80-talet då solariebränna var högsta mode och folk smorde sig med kokosolja istället för solskyddsfaktor, så jag har sett min beskärda del av solBRÄNNOR. Hu.

• Anonym (Blekfis)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-08 12:37:59 följande:

Nej, solbränna är när en person fått för mycket sol på sig, blir rött och mår dåligt. 

Den bruna nyansen får folk som kan röra sig i solen utan att få några symtom.

Nej, jag tycker inte att solbränna är snyggt, däremot tycker jag att folk med lite brun färg på sommaren absolut är snyggt.

Ska man vara petnoga är solbränna bara substantivformen av att vara solbränd, och den används för alla former av solbränd och solbrun hud även om det borde finnas nyanser. Man kan alltså vara solbränd även om man inte per definition har bränt sig av solen. Det är ju alltid pigment i kombination av solstrålning som åstadkommer färgen.
Svar på tråden Tycker du att solbränna är snyggt?