• Anonym (H)

Tycker du att solbränna är snyggt?

Vad tycker ni? Själv har jag aldrig tyckt att det ser bra ut och verkar vara relativt ensam om min åsikt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att solbränna är snyggt?
  • Anonym (H)
    Anonym (Blekfis) skrev 2017-08-08 12:03:19 följande:
    Jag har väldigt blek hy naturligt och tycker själv att jag ser både friskare och fräschare ut med lite färg. Men kraftig solbränna ser inte bra ut tycker jag. Tror att det har att göra med vad som ser friskt och naturligt ut. Det är ju inget fel på en naturligt mörkare hud, menar jag, men jag var ung på 80-talet då solariebränna var högsta mode och folk smorde sig med kokosolja istället för solskyddsfaktor, så jag har sett min beskärda del av solBRÄNNOR. Hu.
    Naturligt brun eller svart hy tycker jag kan vara väldigt vackert, men när man vet att det inte är naturligt, att det är en hud som desperat försöker skydda sig för det den utsätts för, så är det inte fint i mina ögon.
    Sedan tycker jag att många som får en kraftigare bränna drar åt orange av någon anledning, inte speciellt smickrande.
  • Anonym (H)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-08 12:21:40 följande:
    Solbränna betyder att någon har fått lite för mycket sol på sig. 
    Är det verkligen det du menar? Eller menar du alla dessa solbruna människor som återvänder hem från Mallorca?
    Det heter solbränna i båda fallen, men folk brukar eftersträva den bruna nyansen.
  • Anonym (H)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-08 12:37:59 följande:
    Nej, solbränna är när en person fått för mycket sol på sig, blir rött och mår dåligt. 
    Den bruna nyansen får folk som kan röra sig i solen utan att få några symtom.

Nej, jag tycker inte att solbränna är snyggt, däremot tycker jag att folk med lite brun färg på sommaren absolut är snyggt.
    Att du får för dig att ord inte betyder det de betyder gör det inte till fakta, men du kan googla själv. 

Dock, av ren nyfikenhet, vad kallar du solbränna om inte solbränna?
  • Anonym (H)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-08 12:56:37 följande:
    Har jag inte redan berättat det för dig?
    Jag tycker inte att det är något fel på folk som vill ha lite färg på kroppen. Däremot tycker jag att det inte är särskilt klokt om folk som av naturen inte tål solen, lägger sig i solen tills de spyr av solbränna. 
    Tror aldrig att jag har hört någon säga "jag vill blir solbrun", men det kanske är något man säger i din del av Sverige. Men okej, tack för svaret på frågan, denna och den i TS.

Jag verkar inte vara lika ensam om att ogilla solbränna som jag trodda jag var, känns lite skönt.
  • Anonym (H)
    Mirja von Beau skrev 2017-08-08 13:34:42 följande:
    Vad pratar du om nu egentligen?
    Du startar någon omröstning här om hur folk tycker om solbränna.
    Nu behöver man ju knappast mycket fantasi för att förstå att du är mot allt som kallas solbränna öht. Kanske har jag någon annan syn på saken. Utöver detta anser jag att du definiera solbränna helt fel. Och? Har jag fel nu?
    Ursäkta, men vad pratar du om nu? Jag gjorde tråden för att jag ville veta vad andra tyckte, du kom med något annat som jag frågade om, du besvarade mig, jag tackade för svaret, jag observerade att jag inte var ensam om min åsikt (den delen var inte menar som svar till dig, var därför jag separerade den delen från resten med ett stort mellanrum).

Varför blev du arg?
Svar på tråden Tycker du att solbränna är snyggt?