emsi94 skrev 2018-01-22 09:20:52 följande:
Kapar tråden!
Vill höra fler erfarenheter från BM i Uppsala. Jag väljer mellan Hjärtat och Samariterhemmet, alltså en privat och en inte... Min partner tycker att det skulle vara bra att ha BVC på samma ställe, men jag förstår inte varför för man har väl ändå inte samma BM då? Hen vill helst inte gå till privat men det är ju mest jag som ska gå. Jag tycker att det känns som att det blir lite mindre sjukhusstämning på privat, tycker Hjärtat verkar mysigt. Men att det kanske är bra att ha läkarmottagning i samma hus?
Vill som sagt gärna höra fler tankar och erfarenheter, särskilt från Hjärtat och Samariterhemmet
Hej! Jag gick på samariterhemmet under min första graviditet och på hjärtat på de andra två. Min bm på samariterhemmet va väl bra tills min graviditet strulade eller hon gjorde inget fel men kände inget direkt stöd därifrån. Till skillnad från hjärtat, så fantastiska!! Helena är min favorit, så bra bm! Hon fanns sedan med under delar av min förlossning. Hjärtat har ingen vårdcentralkänsla utan så mkt mer mysigare. Vad gäller BVC kvittat det tycker jag, ändå inte samma personal på MVC som BVC