• Amak

Håller jag på bli bipolär Skiträdd!!!!

Salkin skrev 2017-08-07 01:08:49 följande:

Har varit i kontakt med en psykolog men det var för min ångest och tvångstankar men det här kom typ iförgår.. typiskt att när jag börjar må bra att det kommer nåt annat skit..

Jag har oro och lättare ångest - inget som jag har tagit till sjukvården, utan det har jag hanterat själv. Hör ihop med PMS, då jag alltid får det samma tid på månaden. Men det är typiskt för mig att när jag har mått dåligt1-2 dagar så kommer nåt annat skit. Det är som att hjärnan letar efter en anledning till varför jag mår dåligt och rätt som det är hittar min hjärna det: vanligtvis något scenario där jag gjort bort mig lite och plötsligt förstorar jag upp händelsen och börjar gräma mig förfärligt över den. Men någon gång har det varit själva måendet som jag hängt upp mig på: jag är säkert bipolär, det är något fel på mig, jag mår alltid skit osv. Om jag har druckit alkohol och ätit mycket kolhydrater så mår jag värre och andra månader händer det inte alls. Det kan hjälpa mig lite att hålla koll på var i månaden jag är, men ibland glömmer jag bort att tänka på det om det inte har hänt mig på länge.

Jag är alltid lite rädd över att bli bipolär/vara bipolär eftersom min mamma har sagt att jag säkert kommer bli det, precis som hennes släkting.
Svar på tråden Håller jag på bli bipolär Skiträdd!!!!