Första barnet BF våren 2018
Mellan Jönköping och Linköping så ungefär 3 timmar från Halmstad.. men vi får försöka hålla kontakten!! :)
Vad innebär NIPT?
Mellan Jönköping och Linköping så ungefär 3 timmar från Halmstad.. men vi får försöka hålla kontakten!! :)
Vad innebär NIPT?
Tack så mycket :) Ja det är nog så, men spännande är det! Hoppas bara att jag slipper illamåendet :) Vilken vecka är du i?
Ja, kräkas är hemskt! Fy bubblan, de håller vi tummarna för att vi slipper båda två! :) Sitter i öppet landskap på jobbet med långa avstånd till toaletten och inga papperskorgar, så det kan bli väldigt "intressant" . Undrar lite hur folk brukar göra? Hahaha ;)
Jag är i v.6 (5+5), bf 2017-04-07
Ååh stort grattis till + et!!!
Jag hoppas på + i slutet av veckan/början av nästa.... sååååå nervös.
Men hoppas på ett knyte i aprill
Inga barn
Hej! Är helt ny här på familjeliv.
Väntar första barnet, bf 9 april.
Är superglad att ha plussat men samtidigt livrädd. Kan inte riktigt slappna av utan vill helst sova fram till v.12 :)
Är sjukt trött, gasig i magen och har som "växtvärk" i vaderna. Annars mår jag toppen!
Kul tråd!
Hej tjejer! Plussade i söndags och är i vecka 4+0. Bf 18 april! Jag är 24 år och min man 25 år. Första barnet för oss! Stort grattis till er alla!
Ni som känt mycket symtom i början, börjar det ge med sig lite? Jag är såååå svullen runt magen, det måste gå över snart. Det gör inte så mycket när jag bara är hemma men kan inte gå runt såhär på jobbet av olika anledningar :/
Tack igen! Så roligt att kunna läsa och dela sina tankar och funderingar med andra människor som är "nygravida", speciellt när man inte gått ut med att man är gravid bland vänner och familj än!
Godkväll tjejer! TS här :)
Syftet med tråden var att förstföderskor får ventilera allt som har med sin graviditet att göra :) Det är upp till varje enskild person att känna efter hur de påverkas av FL och om man behöver pausa :)
Jag har också tänkt tanken att det är synd att så många är nojiga och oroliga när de ändå inte kan göra något åt saken. Bättre att vara glad istället :D Men jag försöker bara peppa alla och inte klaga eller ifrågasätta vad de skriver :)
Jag tänkte heller inte på att vissa skulle ha varit gravida tidigare men nu råkade det vara så :)
Klart vi ska vara trevliga och glada mot varandra :D Wiiiee! Vi har ju varsitt mirakel i magen <3 Det kan inte bli bättre! Hoppas alla mår bra <3
Citat från starten på tråden:
Tänkte skapa en tråd till oss som är gravida med första barnet! Nytt och spännande att följas åt!
Det är inte alltid roligt att läsa om hur tidigare graviditeter varit när man är så ny på allt själv :)
Vi har gjort KUB :) I Sthlm är det gratis och erbjuds alla. Så vår bm frågade oss på första besöket :) Nipt erbjuds man bara här vid sämre siffror. Vi ville gärna göra nipt men kostade ca 6000kr och det vad lite väl mkt tyckte vi när vi fick så bra siffror på kub :)
Jag skulle fråga bm på inskrivning, verkar vara lite olika i olika län.
Ja, vi har gjort :) nej, jag plussade i mitten på juni. Går in i v16 imorgon :)
Så kan det nog vara :) ja, vi fick 1:20 000 så lägsta möjliga! Jätte skönt :)
Vilken bra tråd! Väntar mitt och sambons första barn, vi är 29 och 33 år. Bf 2/2 så i vecka 16 nu. Tycker dock tiden går väldigt långsamt och längtar så tills RUL om 3 veckor!
Idag ska vi titta på hus! Så spännande :)
I morgon ska jag på inskrivning! Det känns som att det blir mer på riktigt då. ;)
Vi la ett bud som säljarna tog! Så imorgon kl 10 skriver vi kontrakt!! Väntar bara på bankens godkännande, allt gick galet fort. Så glada, helt fantastiskt hus!
Hej allihop! Så kul att ni fortfarande använder min tråd! :D
Jag har inte vart inne här på länge då vi haft fullt upp med planeringen av vårt nybyggda hus som kommer om ca 2 månader. Vi har även bestämt ett datum för bröllop efter att min sambo friade till mig 2 dagar efter plusset <3 Nyårsafton gifter vi oss! Så det är mycket planering just nu! Haha!
Hoppas ni mår bra allihop och Grattis till er som nyligen plussat! Vi gjorde KUB igår och allt var bra :D Superkul att få se den lille krabaten sprattla runt där inne <3
Åh härligt!
Jag har RUL om åtta dagar, längtar ihjäl mig. Har svårt att ta in att den finns där trots att jag sett både en böna på VUL och en alien på KUB =)