Inlägg från: Bellsss |Visa alla inlägg
  • Bellsss

Första barnet BF våren 2018

FrökenJ90 skrev 2017-08-25 11:59:24 följande:

Hoppar gärna in här. Har precis plussat och har Bf 3 maj. Är i vecka 4+1 idag :) Känns inte verkligt än. Är dock rätt trött och når lite illa stundtals. När har ni andra bf? :)

Gravid med första barnet - Bf maj 2018
    3/2 har jag bf :)
  • Bellsss
    AishaK skrev 2017-09-05 12:01:14 följande:

Är det någon mer än jag som mår sjukt illa och kräks flera gånger om dagen? Jag har kräkts 1-3 gånger om dagen sen mitten av vecka 6. Går in i vecka 9 på nu på torsdag och jag mår så himla illa hela tiden.

Jag kräks fortfarande i v19. Inte lika ofta som förut men regelbundet..
  • Bellsss
    AishaK skrev 2017-09-06 06:11:45 följande:
    Åh nej vad jobbigt för dig :( och så långt gången med usch! Hoppas de avtar nån gång <3
    Hoppas jag också, haha. Innan v13 var det fruktansvärt. Jag har fortfarande svårt att äta då jag blir så illamående och det är ju inte så bra.. :(
  • Bellsss
    AishaK skrev 2017-09-06 09:58:41 följande:
    Nej de är inte bra :( har du några knep? Typ något som fungerar bättre att äta? Jag kräks upp allt jag äter till frukost och under förmiddagen så vissa dagar undviker jag att äta på förmiddagen överhuvudtaget men då mår man illa pga hunger med så de är jävligt svårt det där..
    Jag levde på fil och frukt :) Lime är toppen mot illamående också!
  • Bellsss
    Sw123 skrev 2017-09-23 20:04:22 följande:
    Jo, jag har ju givetvis hans önskan i åtanke men kommer att gå emot vad han vill.

Ja, jag har ju 6 syskon( en bror med en dotter på 1 år och en syster med två ungar) och mamma med bonus pappa och min pappa med min bonus mamma så vi är ett stort gäng. Sedan har jag såklart mina vänner som vet om situationen och säger att de stöttar mig fullt ut.

Spännande! Ska bli riktigt kul att träffa BM för första gången. Men tiden går allt för sakta...
    Jag träffade bm första gången i v.10 eller 11. Men jag tog ett gravtest i v.8 eller 9. Så var lite seg med att fatta att jag var gravid ;) sen gjorde vi kub typ direkt i v.12/13. Idag gick jag in i v.22!
  • Bellsss
    Sw123 skrev 2017-09-25 09:10:10 följande:

Hej :)
    Tänkte bara höra med er, jag är i vecka 7 (6+2), för någon dag sedan slutade jag få molvärkar på dagarna och det kommer bara på kvällar och morgnar. Har fortfarande inget illamående och brösten har slutat ömma. Jag borde väl egentligen inte oroa mig då jag inte fått någon blödning eller något annat som tyder på att det är MF men är ändå orolig... är det någon som känner/känt samma sak?
    Tyvärr har jag ingen partner att vända mig till då pappan till barnet och jag inte är ett par och har dessutom vill att jag ska göra abort (vilket jag kommit fram till att jag absolut inte vill).

Vissa har jätte mkt symtom andra inga alls :) de kommer ju och går ibland också. Så lägre du inte blöder eller har plötslig smärta så skulle jag inte oroa mig. Jag hade ju mkt symtom och mådde illa men inte så tidigt, visste inte ens om graviditeten då :) sen har ju jag inte varit så orolig utav mig då graviditeten inte var planerad och det var så himla mkt att ta ställning till att jag inte hann med att oroa mig :)
  • Bellsss
    Sw123 skrev 2017-09-25 16:22:58 följande:
    Tack! Nä varken ont eller blödningar. Får helt enkelt försöka njuta medan man mår bra, det kan ju vända fort,... men av någon anledning så grubblar man och undrar ändå :) hur långt gången är du?
    Ja, precis så länge du inte blöder och har ont så försök att inte oroa dig :) jag är i v.21+2, alltså v.22 :) så gått mer än halvvägs och haft rul!
  • Bellsss
    Sw123 skrev 2017-09-25 16:45:03 följande:
    Åh vad spännande! Här är det ju så tidigt än så det kan ju gå hur som helst. Inte vågat berätta för så många ännu, endast några nära vänner. Familjen får veta det när jag är i vecka 12 har jag bestämt mig för. Ska bli spännande att se hur de tar emot beskedet då jag är singel och pappan inte kommer att vara en del av vårt liv.
    Nej, i början vet man ju aldrig. Men det allra första går set ju bra för så man får försöka tänka så. Ja, nu börjar vi längta! Precis köpt hus också :) vi berättade för våra familjer direkt. Eftersom det inte var planerat och vi ändå är relativt unga (24&25) så behövde vi ventilera och få stöd. Vänner berättade vi för i v.12. Tog ett tag innan vi beslutade oss för att behålla :)

Det kommer säkert ta det bra! Hur gammal är du? :) kan ju hända att killen ändrar sig längre fram, är ju en stor chock och mkt att smälta i början!
  • Bellsss
    Sw123 skrev 2017-09-25 19:27:25 följande:
    Åh vad spännande! Vilken förändring; både hus och bebis :) var bor ni någonstans? Jag skulle också vilja köpa ett litet hus men det är så fruktansvärt dyrt!

Ja, jag hoppas verkligen att det ska gå vägen. Jag är 30. En av anledningarna till att jag valt att behålla. För vem vet, det kan ju bli så att jag aldrig får chansen igen. Jag hoppas att han ändrar sig och vill vara en del av vårt liv, han är en jättebra kille.
    Ja, det har verkligen varit ett händelserikt år. Vi firar 8år i januari så vi har iaf hållit ihop ett tag :) vi bor i Sthlm, på lilla Essingen just nu men huset är köpt i Södertälje. Bara några 2min promenad från min sambos barndomshem där hans föräldrar bor <3 mina päron bor 8min bort med bil där jag även har hästarna :) så det känns toppen!

Haha, hade någon sagt att jag skulle ha villa, Volvo och vovve + bebis innan 25 så hade jag skrattat ;)

Ja, jag förstår dig. Både jag och sambon regerade i panik direkt och kände att det här går inte, vi kan inte behålla. Efter några veckor hade chocken lagt sig och vi kunde smälta det och kände helt annorlunda. Kan ju mkt väl vara så han känner också. Han landar förhoppningsvis i det tids nog :)
  • Bellsss
    Starlights skrev 2017-10-08 16:34:24 följande:

Nu har vi bokat RUL om två veckor, 23 oktober. Tänkte att vi skulle köpa ett första litet plagg efter det. Har inte vågat handla något än faktiskt. Har ni andra börjat med några inköp än? :)

Vi har handlat mkt kläder, skötbord, babysitter, beställt vagn, hämtar vårt babyskydd + bas i veckan och fått en spjälsäng + vagga. Ska beställa ett babynest närmaste veckorna också :)
  • Bellsss
    Starlights skrev 2017-10-22 17:10:31 följande:

Hallå, tycker det är lite dålig aktivitet här i tråden. Kan vi inte försöka få den lite mer aktiv? Måste ju ändå vara rätt många som väntar första barnet nu under våren. :)

Ska vi göra en sån där lista där man kan skriva upp sitt användarnamn och sitt bf, som sen varje person kan fylla på? 

Hur mår ni blivande mammor? Någon som behöver äta järntabletter? Hur mycket har magen växt? Köpt de första mammabyxorna än? Känner ni några fosterrörelser än? Har ni vart på rutinultraljud? Vet ni kön? Kollat in vilken barnvagn ni ska ha? Köpt några andra bebisprylar än? Har ni berättat för er familj och vänner? :)

Jag är i v. 26+1. Mår sådär. Har foglossning, sammandragningar och ont i ryggen. Tyvärr kommer jag nog bli sjukskriven 75-100% nu. Mina sammandragningar gör ont..
    Äter järntabletter också :) Vet inte hur mkt magen växt rent måttmässigt men ligger lite i underkant, inte gått upp så mkt heller.
    Vi har gjort rul och väntar en frisk pojke. Känner sparkar varje dag :) kände första i vecka 23-24.

Jag köpte mina första mamma byxor strax efter v.20. Vi har beställt barnvagn (Crescent infinity), som kommer i mitten på december. Vi ska köpa babyskydd + bas också (maxi cosi). Mina föräldrar har köpt en beg brio smile från 2016 + babyskydd från brio med bas. Vi har fått spjälsäng + vagga och köpt åkpåse, babysitter samt en mängd kläder :) jag har beställt babynest också.
  • Bellsss
    mjaulocolin skrev 2017-11-18 22:50:03 följande:

Okej :) jag är rätt inställd på att det är en liten flicketös jag går och bär på, tänker bara på flicknamn och har väl hittat ett både jag och sambon gillar starkt. Likadant med bebis framtida rum, tänker bara på flickigare rum. Vet inte om man kan gå ngnting på känslan, det visar sig på förlossningen. Hur som helst, om man ska tro ngnting på alla olika teorier som hjärtljud, skallform och NUB så är det en liten tös!

Lita inte på hjärtljud :) vår pojke ligger nästan alltid på 150-155 aldrig under 145. Två kompisar som väntar pojkar har haft samma ;)
Svar på tråden Första barnet BF våren 2018