Första barnet BF våren 2018
Hoppar gärna in här. Har precis plussat och har Bf 3 maj. Är i vecka 4+1 idag :) Känns inte verkligt än. Är dock rätt trött och når lite illa stundtals. När har ni andra bf? :)
Hoppar gärna in här. Har precis plussat och har Bf 3 maj. Är i vecka 4+1 idag :) Känns inte verkligt än. Är dock rätt trött och når lite illa stundtals. När har ni andra bf? :)
Är det någon mer än jag som mår sjukt illa och kräks flera gånger om dagen? Jag har kräkts 1-3 gånger om dagen sen mitten av vecka 6. Går in i vecka 9 på nu på torsdag och jag mår så himla illa hela tiden.
Hej :)
Tänkte bara höra med er, jag är i vecka 7 (6+2), för någon dag sedan slutade jag få molvärkar på dagarna och det kommer bara på kvällar och morgnar. Har fortfarande inget illamående och brösten har slutat ömma. Jag borde väl egentligen inte oroa mig då jag inte fått någon blödning eller något annat som tyder på att det är MF men är ändå orolig... är det någon som känner/känt samma sak?
Tyvärr har jag ingen partner att vända mig till då pappan till barnet och jag inte är ett par och har dessutom vill att jag ska göra abort (vilket jag kommit fram till att jag absolut inte vill).
Nu har vi bokat RUL om två veckor, 23 oktober. Tänkte att vi skulle köpa ett första litet plagg efter det. Har inte vågat handla något än faktiskt. Har ni andra börjat med några inköp än? :)
Hallå, tycker det är lite dålig aktivitet här i tråden. Kan vi inte försöka få den lite mer aktiv? Måste ju ändå vara rätt många som väntar första barnet nu under våren. :)
Ska vi göra en sån där lista där man kan skriva upp sitt användarnamn och sitt bf, som sen varje person kan fylla på?
Hur mår ni blivande mammor? Någon som behöver äta järntabletter? Hur mycket har magen växt? Köpt de första mammabyxorna än? Känner ni några fosterrörelser än? Har ni vart på rutinultraljud? Vet ni kön? Kollat in vilken barnvagn ni ska ha? Köpt några andra bebisprylar än? Har ni berättat för er familj och vänner? :)
Okej :) jag är rätt inställd på att det är en liten flicketös jag går och bär på, tänker bara på flicknamn och har väl hittat ett både jag och sambon gillar starkt. Likadant med bebis framtida rum, tänker bara på flickigare rum. Vet inte om man kan gå ngnting på känslan, det visar sig på förlossningen. Hur som helst, om man ska tro ngnting på alla olika teorier som hjärtljud, skallform och NUB så är det en liten tös!