• Anonym (Undrande)

Nedlagd polisanmälan

Har gjort några polisanmälningar mot mitt ex angående ofredande bland annat. Nu har jag fått veta att samtliga har lagts ned och jag undrar om det kan vara till min nackdel i en kommande vårdnadstvist? Jag står för dem och det som har hänt har hänt men som så ofta saknas bevis. Funderar på om han kommer kunna använda de nedlagda anmälningarna mot mig?

• Svar på tråden Nedlagd polisanmälan
  • Anonym (Nej)

Nej, du kan ju kontra med att de blev nedlagda i brist på bevis. Men hävdar fortfarande att det hänt.

Ingen som helst roll, däremot kan det hjälpa till och peka på samarbetssvårigheter.

• Anonym (Anonym)

Se till att installera en app som automatiskt spelar in alla telefonsamtal. Jag använder en som heter ACR. Spara också alla SMS och mail från ditt ex. Förhoppningsvis får du tillräckligt med material för att motverka lögner som ditt ex kan komma med.

• Anonym (Undrande)
    Anonym (Nej) skrev 2017-08-04 18:47:08 följande:

Nej, du kan ju kontra med att de blev nedlagda i brist på bevis. Men hävdar fortfarande att det hänt.

Ingen som helst roll, däremot kan det hjälpa till och peka på samarbetssvårigheter.

Alltså mitt ex hävdar så klart att jag bara hittar på. Och med nedlagda anmälningar kan det kanske verka så?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Undrande) skrev 2017-08-04 18:50:48 följande:

Alltså mitt ex hävdar så klart att jag bara hittar på. Och med nedlagda anmälningar kan det kanske verka så?

Jag skulle inte tolka det till din nackdel, eftersom principen är att fria hellre än fälla. "Ingen rök utan eld".

Så länge som du inte är dömd för falsk angivelse eller förtal tror jag inte de nerlagda anmälningarna är till din nackdel.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Undrande) skrev 2017-08-04 18:50:48 följande:

Att du skulle hitta på finns det inte heller bevis för. Nedlagt fall är inte bevis för att det inte har hänt. Vänd det till din fördel. Om du är ute efter ensam vårdnad, hävda ofredande och er konflikt som en orsak till ensam vårdnad, för ni kan absolut inte samarbete kring barnet.
  • Anonym (Också man)
    Anonym (Man) skrev 2017-08-04 18:57:27 följande:
    Jag skulle inte tolka det till din nackdel, eftersom principen är att fria hellre än fälla. "Ingen rök utan eld".

Så länge som du inte är dömd för falsk angivelse eller förtal tror jag inte de nerlagda anmälningarna är till din nackdel.
    Men hur tänkte du nu? Om principen är att hellre fria än fälla så kan du ju lika gärna förutsätta att mannen inte gjort något?
Svar på tråden Nedlagd polisanmälan