Fula namn
Alla tycker olika!
Vilka/vilket namn skulle du aldrig vilja döpa ditt barn till?
Alla tycker olika!
Vilka/vilket namn skulle du aldrig vilja döpa ditt barn till?
Mina är många men på toppen finns:
Liam
Texas
Cooper
Xander
Alla namn som slutar på "Y" samt namn där man bytar ut "S" mot "Z"
Såg nyligen en som hade en son som hette Pommac?!
Kevin
Liam
Dexter
Leon
Nicholas
Nathaniel
Vanessa
Jaqueline
Nova
Izabella(e)
Celine
Joline
Novalie
Förfärliga allihopa men finns fler liknande
Haha ja så gräsligt, skådisen Kevin Bacon hade ingen tur tur med varken för eller efternamn ;)
Finns väl hur många namn som helst. De där gubb- och tantnamnen alla heter nu tycker jag är gräsliga. Bortom allt sunt förnuft är ju alla wt-namn. -Li-namnen är mest brist på fantasi. Juni-Li. Höh?!
Såg precis en ny tråd här på familjeliv på de finaste pojknamnen. Där fanns namnet UNNE(?!) med. Tänkte att det lägger jag till i denna tråden istället.
Jag har svårt för namn som ligger utanför sitt rätta kulturella sammanhang såsom Kevin Lindberg, men däremot inte Kevin Jones. Ännu värre är namn som är påhittade med massor av fräsiga extrabokstäver; Candrah, Izabellah, Nohvalee, Oliwer osv.
Boel är också ett extremt fult tjejnamn :(
Min killes dotter heter Tindra i andranamn. Jag ryser för att jag tycker det är sååå fult (det har jag dock inte berättat för honom).
Annars är typ namn som Liam, Kevin, Heylie/Hailey, Novah, Engla inga favoriter direkt. Jobbar inom skola och det är så att säga ett visst klientel som döper sina barn till dessa namn.
Vad är det för klientel som döper sina barn så? Unga föräldrar?
Jag har en granne vars dotter heter Nova och de är medelålders och övre medelklass.
Tindra
Winter
dubbelnamn med li typ nova-li
melody
boel
Anita
göran
Namn som slutar på y typ conny, johnny, sonny m.m
Ingrid
Juni
Leif
Samuel
Zackarias
Vide/vidar
dubbelnamn som Ann-Charlotte, ann-kristin, Anna-Karin, anna-lena
Loui
Sen stavningar typ cewin, cazzandra, lukaz, linuz mm *hurv*
På vilket sätt är Liam ett dåligt namn?? Det är irländskt och kort för William
korkat. Föräldrar till 10 868 människor i Sverige tycker i vart fall inte det, och det tycker inte jag heller.
Med den extremt bristfälliga "logiken" får vi inte tycka att några namn är fula. Menar du på allvar att vi ska sitta och hitta på namn som ingen heter för att ha tillåtelse att inte tycka om dem?
Tramsigt att bli upprörd över bara för att du uppenbarligen känner någon som heter Liam. Jag gissar att det är din son.
Jag funderade på att döpa tvillingflickor till Olla och Snigla.
Unikt och vackert tycker jag. Och om de överlever högstadiet så kommer de att sparka arsle!
Ellenova läste jag som ett namnförslag till någon som väntade bebis... :/
Lowe....Man vill ge namnet Love men vill inte att barnet ska heta "love", så då byter man till w, så fult.
Kevin, Liam och Engla går ju bort direkt.
När jag och en väninna var på stan såg vi "Dilda" på namnskylten på en vagn. Kändes ju sådär.