12 åringen har sex, normalt?
Nej, jag tycker inte det, det är ett absolut intrång i någons privatliv. Nu har han berättat till dig i förtroende, och då är det viktigt att försöka hantera det klokt, så det inte leder till problem senare i tonåren. Ta kontakt med skolan hade jag avvaktat med, men jag hade nog faktiskt vilja prata med tjejens föräldrar eller förälder också, för att liksom hitta en gemensam lösning. Förbjuda tror jag inte alls på, då kommer det bara bli nån annanstans, och det är väll egentligen absolut värsta alternativet. I nuläget har ni i vart fall fördelen av någon slags koll. Det kanske är klokt om ni föräldrar försöker prata med respektive part på varsitt håll tänker jag. Jag tror att det är viktigt att oavsett försöka att vara motvikten av allmänna "porr" bilden som finns på nätet, och humanisera att orsaken till att det benämns som sex och samlevnad, är för att det ÄR precis vad det handlar om. Det tar inte slut innan och:et. Förhoppningsvis att ni känner flickans föräldrar relativt väl sen innan, så det inte fullkomligen exploderar där hemma, eller om dom är tok religösa eller nått annat sånt där "passande"...