• Anonym (gg)

12 åringen har sex, normalt?

Jag tycker verkligen inte att det är normalt. Skiter i vad alla andra tycker faktiskt. Jag förstår att de hade gjort det oavsett vad jag sa om det var mitt barn, men jag hade stått för att jag inte tycker det är rätt, och jag hade pratat med flickans föräldrar också helt ärligt. Jag tycker till och med 14 är för ungt för sex.

Jag tänker likadant med väldigt många andra saker också. Droger, tobak och alkohol är inte okej i vårt hem, skulle de ändå göra det, vilket har hänt med alkohol vid ett par tillfällen så pratar man om det ordentligt och börjar om på ny kula dagen efter, att det fortfarande inte är okej.

• Anonym (gg)
    Tom Araya skrev 2017-08-03 13:27:18 följande:
    Källa på att "de flesta barn är könsmogna vid tolv års ålder"?

Alla tecken på påbörjad könsmognadsprocess var i alla fall när jag gick i skolan ytterst ovanlig före 13 års ålder. Fullständig könsmognad borde vara i slutskedet av pubertetsfasen.
    Jag fick mens som 16-åring, många av mina väninnor vid 14 års ålder. Visst fanns de som fick det vid 10-12, men det var ganska ovanligt då i alla fall (80-tal), kanske har det blivit vanligare nu.

Pojkar är väl generellt ännu senare normalt sett.

Och då pratar vi ju bara om de fysiska aspekterna, psykiskt så tror jag få 12-åringar är redo för sex och eventuella oönskade graviditeter med följande abort.
Svar på tråden 12 åringen har sex, normalt?