Inlägg från: Träskvatten |Visa alla inlägg
  • Träskvatten

Vart kan jag vända mig?

Kort svar: det finns inga sådana grupper.

Långt svar: Det finns inga sådana grupper. Det har genom åren gjorts försök att starta både grupper, fonder och insamlingar men de har lagts ner ganska omgående. Orsaken är att de blir fullkomligt översköljda med ansökningar från människor som inte har råd med veterinärräkningen för sin katt att grupperna/fonderna/insamlingarna tvingats lägga ner omgående eftersom det inte blir hanterbart.
    Tips: har du inte ens råd med ett veterinärbesök och skabbmedel, max 1000kr bör du omplacera katten till någon som har råd när katten blir sjuk. För vad gör du om katten blir så sjuk att den måste avlivas? bonkar en sten i skallen på den? Och nej det är inget påhopp fastän du kanske väljer att känna dig kränkt över det rådet.

• Träskvatten
    Dexter dot com skrev 2017-08-01 05:35:57 följande:
    Har inga tips om välgörenhetsgrupper utan ni måste lösa den ekonomiska biten genom lån av vänner/familj, smslån så kattstackarn får vård.
    Det  finns inga välgörenhetsgrupper riktat mot katt/smådjur. Det tack vare att det verkar vara någon sorts mänsklig rättighet att ha djur även fast man egentligen inte ha råd.
Svar på tråden Vart kan jag vända mig?