Inlägg från: JohannaSaGo |Visa alla inlägg
  • JohannaSaGo

Dags att byta till 1 vila om dagen?

Min son är nu 11 månader.

Han har nästan alltid kunnat somna i sängen med mig brevid utan problem.

Dom senaste månaderna har han sovit 22-08:30..

Vila :11-12... sen vila 16-17:30.

Han har somnat utan problem för natten också

Nu den senaste veckan blir han jätte gnällig o skriker för natten bara jag går in till sovrummet och han är trött. Han protesterar mot att sova och tillslut gråt somnar han i famnen efter mkt gråt.

Har provat att han ska sova mindre på eftermiddagen men blir samma visa.

Dem 3 senaste dagarna har jag provat att låta honom sova 1 gång om dagen.

Jag hade märkt att han egentligen inte är så trött vid 11 då det tagit 30 -40 min ibland föe honom att somna. Men nedvarvning behövs..

Men då blev han märkbart trött vid 13:30 istället ocj jag lägger mig med han för o läsa bok. Vid 14 börjar han somna och då börjar hab gråta o somnar i famnen i stället

Försöker trösta o buffa i sängen.. det gåe inte..

Varför tror ni han blir så?? När sov era barn 1 gånf om dagen

• Svar på tråden Dags att byta till 1 vila om dagen?
  • JohannaSaGo

Tack för svaren.. idag ångra jag atr vi provade 1 vila om dagen. Han sov bara 1 timme mitt på dagen och somnade sen vid halv 8 för en vila endast.. helt fel.. :/

Får försöka ha kvar 2 vilor men han har verkligen börjat protestera och visar att han inte alls är vill sova..han somnar ju tillslut men känns så fel o tvinga honom sova/varva ner..men barn kanske ändå mår bäst av dessa sovrutiner?? . Annars kanske barn automatiskt sover längre mktt på dagen om jag står fast vid 1 vila?

Svar på tråden Dags att byta till 1 vila om dagen?