Inlägg från: Lijnah120 |Visa alla inlägg
  • Lijnah120

Börja ge tillägg

Hej. Jag helammar min 10 veckor gamla son. Men här under senaste veckan märkt att det inte kommer så mycket mjölk. Det kommer när han börjar äta men efter några minuter upphör mjölken att komma. Så gör det på båda brösten. Han får ligga och suga jättelänge innan det kommer mera och då har han redan hunnit tröttna och blivit arg. Detta gör att han vill äta typ varje timme vilket inte riktigt dunkar eftersom jag har en 2.5 åring att ta hand om oxå, jag får inte gjort något annat om dagarna känns det som.

Om man nu ska börja ge ersättning upptill, hur göra Då? Hur mycket? Jag vill gärna amma honom på nätterna eftersom det funkar jättebra för oss. Men om man ska ge tillägg på dagen så han verkligen blir mätt.

Tacksam för svar

• Svar på tråden Börja ge tillägg
  • Lijnah120
    Jag är bara jag skrev 2017-07-28 12:29:27 följande:

Då skulle jag rekommendera tillmatningsset i så fall. Då riskerar du inte tuttförvirring som annars är jättevanligt om man börjar med flaska.

Tack för tipset. Jag har beställt en sån nu
  • Lijnah120
    Aliona skrev 2017-07-28 15:45:26 följande:

Jag ammade och gav flaska från födsel till 5 månader, då jag gick tillbaka till jobbet. Gick hur bra som helst, men jag blev varnad att bebisen kunde komma att rata bröstet då det är lättare att äta ur flaska. Men det hände alltså inte.

Från början gav jag lite flaska efter varje amning så att han skulle få i sig lite mer. Sen gav jag flaska bara vid vissa mål, och till slut ammade jag bara på natten.

Rekommenderar starkt delamning!

Va skönt att bebis inte ratade bröstet. Det är ju det man är orolig för.

Hur gjorde du på dagarna, pumpade du då?
  • Lijnah120
    Aliona skrev 2017-07-28 15:45:26 följande:

Jag ammade och gav flaska från födsel till 5 månader, då jag gick tillbaka till jobbet. Gick hur bra som helst, men jag blev varnad att bebisen kunde komma att rata bröstet då det är lättare att äta ur flaska. Men det hände alltså inte.

Från början gav jag lite flaska efter varje amning så att han skulle få i sig lite mer. Sen gav jag flaska bara vid vissa mål, och till slut ammade jag bara på natten.

Rekommenderar starkt delamning!

Va skönt att bebis inte ratade bröstet. Det är ju det man är orolig för.

Hur gjorde du på dagarna, pumpade du då?
Svar på tråden Börja ge tillägg