• Lillako

BF 15-31 mars 2018

Hej. Jag är med i en grupp på Facebook men det verkar vara få där som väntar första barnet, plus att nästan alla har BF precis i början av mars. Undrar om ni som väntar ert första barn, nojjar över ett (ytterligare) missfall och beräknas föda i slutet på mars vill följas åt...? Kanske vet du redan nu att du ska göra kejsarsnitt också?

Finns ni där ute någonstans? :)

• Svar på tråden BF 15-31 mars 2018
  • Lillako
    PuLoha skrev 2017-07-27 20:07:12 följande:

Man gör ju det som är bäst för bebisen :)

Att spricka är nog allas skräck usch..  tror inte du behöver vara orolig för psykos det är ju trotts allt inte så vanligt, och är man lite uppmärksam på sina känslor och söker hjälp om man mår dåligt så är det nog ingen fara :) som jag har förstått det så kommer inte en psykos från en klarblå himmel.

Jag är också en ångestbenägen människa med kontrollbehov hehe 

Känner mig lite stressad inför en framtida förlossning där man behöver släppa kontrollen och lita på att andra har koll.. funderar på att gå på auroramottagning. men först måste denna graviditet gå bra!

Innan vi började försöka bli gravid så lyssnade jag på typ alla poddcasts som finns om graviditet och förlossning. Spricka känns bara som skräck om det är bakåt, men snitt känns också nojjigt och nästan ännu mer okontrollerbart än vanlig förlossning...

Ja, första steget är att komma förbi v. 12 eller allra helst RUL. Ska du (ni) göra kub?
  • PuLoha
    Lillako skrev 2017-07-27 20:14:33 följande:

Innan vi började försöka bli gravid så lyssnade jag på typ alla poddcasts som finns om graviditet och förlossning. Spricka känns bara som skräck om det är bakåt, men snitt känns också nojjigt och nästan ännu mer okontrollerbart än vanlig förlossning...

Ja, första steget är att komma förbi v. 12 eller allra helst RUL. Ska du (ni) göra kub?

Snitt är ju en stor bukoperation så jag förstår din oro. Känner en som snittades med alla sina barn som tycker att det gick jättebra :)

Vi kommer göra kub. Ni då?
  • Lillako
    PuLoha skrev 2017-07-28 07:18:00 följande:

Snitt är ju en stor bukoperation så jag förstår din oro. Känner en som snittades med alla sina barn som tycker att det gick jättebra :)

Vi kommer göra kub. Ni då?

Ja vi också.

Syrran gjorde snitt då hennes son låg upp å ner och för henne gick det väl bra men sån enorm smärta så lång tid efteråt liksom... Jaja, det är ett tag kvar..
  • nasdaqomx

Jag väntar också mitt första den 22 mars. Hade illamående redan vecka 4, men Fick kramper i magen för några dagar sedan, sen har jag nästan varit helt utan symptom. Är lite nervös, så hoppas att jag snart får symptom igen. Vart bor ni?

• rääka

Hej på er!
    Gravid med mitt första barn. Beräknad 17/3-18. Just nu i vecka 7 (6+6), mår rätt bra. Sjukt trött och ömma bröst är nog det jag känner i dagsläget.
    Inskrivning den 22/8. Spännande är vad det är..
    Bor i Västerbottens inland.
    Ta bort från mina favoriter

• LS90

Hej på er!

Väntar också mitt första barn med bf den 24/3-18. Har haft symptomer som "mensvärk", ömma bröst. Men dessa har gått över vilket gjort mig orolig. Gjorde ytterligare test igår, men plussade då också. Som det ser ut så är jag i v 7 (6+0), och är otroligt nojjig över att få MF (aldrig haft). Va roligt det vore om vi kunde följas åt! Jag är 27 år ???? Kram!

• Lillako

Ja men det är klart vi ska följas åt. :) Jättespännande när vi har bf så nära varandra också ? Och så är vi alla lika ovissa i vad som komma skall :)

Jag bor i Örebro, mår väldigt illa men enbart på kvällarna, har inte spytt än iaf och har oerhört ömma bröst. Hade mycket växtvärk för nån vecka sen typ. Är i v. 6+2 idag, i maj började jag blöda i v. 5+5 och det var ett missfall. Håller tummarna för den här gången :)

• nasdaqomx

Så spännande. :) Jag har inskrivning 25 augusti. Är 28 och bor i Stockholm. Har aldrig varit gravid innan, men många har varnat mig angående riskerna. Kanske därför man är extra nojig. Har ni berättat för några om ert plus än?

• PuLoha

jag hade en färsk blödning igår på morgonen när jag gick på toaletten men som sedan försvann.. trodde det var missfall som satte igång. sen efter det har det bara kommit väldigt lite brun flytning vid något enstaka gång.

Jag har berättat för några 6st. Tycker det känns skönt att ha berättat det för några, ifall jag skulle börja må dåligt eller få missfall igen så känns det bra att några redan vet. Så förstår folk varför man inte riktigt är som vanligt :)

• nasdaqomx

Förstår det. Även vi har berättat för de närmsta då jag kommer behöva stöd om något eventuellt skulle hända. Vi håller tummarna att blödningen inte var något allvarligt.

• LS90

Då håller vi tummarna för varandra!!! Vi har berättat för föräldrarna och min bästa kompis. Känns skönt att få ventilera med erfarenhet samt någon "utanför bubblan". Hur gamla är ni?(om man får fråga.... haha). Jag är 27 och helt ny på familjeliv så ni får ursäkta mig om jag upprepar

• rääka

Jag försöker tänka att jag väntar ett barn, inte ett missfall. Men har trots det svårt att ta in att jag ska bli mamma..
    Mycket att ta in i början känner jag. Vi har än inte berättat för någon, men jag tror att vi kommer berätta för de närmaste snart, för jag behöver verkligen någon att prata med om allt.. så många tankar och frågor som snurrar :)

• Lillako

Jag är 31, fyllde nu i sommar. Vi har inte berättat för någon och så länge jag inte mår sämre än jag gör nu så är planen att berätta för folk, även våra föräldrar, först efter vecka 12. Eller ja, efter KUB. Ungefär den 8 september går kommer jag vara i v. 12+0 men kub kan ju bli efter det. Så vi får se.

Svar på tråden BF 15-31 mars 2018