Inlägg från: Lina100 |Visa alla inlägg
  • Lina100

Utländsk frisör bättre?

Jag har då tröttnat mörkbrunt/svart sedan 2014.

Jag vill få en ljusare brun färg i håret så att det smälter in mer, därför gick jag till frisören igår och berättade hur jag ville ha det, hon rekomnderade folislingor till och börja med.  

Hon färgade min utväxt svart?! och la i folislingorna på ett svep, det gick jätte fort. 

Inte ens hela håret slingades utan många slingor var kvar. 

Väl när jag är klar ser jag bara att jag fått orangea slingor, inte alls ljusare, bruna. 

Jag hade inte förväntat mig något jätte bra resultat heller men jag visade bilder osv. hur jag ville da det. 

Betalade 2 tusen för orangea slingor som jag inte ens ville ha. 

Gick vidare till nästa frisör och där sa de att de tog 2500 för avfärgning och en färgning. 

Jag vill inte  behöva slänga ut 2500 igen men jag har liksom inget val. 

Jag  vet inte vad jag ska ta mig tiill, jag ser helt otroligt dum ut i det här håret och ångrar allt. 

Tänk om jag går till nästa frisör nu och betalar 2500 och så får jag inte brun färg, utan blir hel orange, röd. 

Sen vet jag att folk säger ''det är en lång process'' ja, men ska jag behöva besöka frisör dygnet runt och betala upp till 10 tusen liksom. 

Är man frisör och proffs vet man hur man hanterar ett hår.
  • Svar på tråden Utländsk frisör bättre?
  • Lina100

Eller jo, jag önskade ett bättre resultat och hade förväntat mig det. 

Hur ska jag ens gå tillväga nu?

• Lina100

Det verkar liksom som att ingen kan hantera mitt hår, ändå är det stockholmspriser.

• Lina100

Jaja, men vad händer nudå? om jag bokar tid hos ÄNNU en frisör? 

Och de avfärgar håret? kommer hela jag vara orange i skallen?

Jag menar, jag har ju varit med om frisörer som faktiskt kan sin sak. 

• Lina100

Jo jag förstår att det kostar. 

Men grejen är att jag vill få mig en brun/mörkblond färg. 

Men nu är ju håret orangeslingat i mörkt och jag tror inte det går att åtgärda till brunt. 

Sen är grejen att om jag nu kommer betala 2500 för ett orange hår kan jag ju lika gärna avfärga det hemma?

Han frisören sa ju tydligt att det kostar 2500 för avfärgning med valfri färg till, alltså lät det ju på honom som att dom åtgärder håret till brunt för det priset. 

Men det kommer alltså då istället också bli orange/rött?

• Lina100
    Anonym (BlackGoneBlonde) skrev 2017-07-27 15:34:07 följande:
    Glömde, hon använder Olaplex så håret är babylent trots blekning
    åh.. synd man ej bor i uppsala..
Svar på tråden Utländsk frisör bättre?