Inlägg från: Anonym (seriöst?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (seriöst?)

Alla krav..

Jag har nyligen gått ur ett förhållande där mannen haft barn (han jobbade heltid PLUS 1 v jour/månad) och jag är barnfri så jag kan absolut förstå hur jobbigt det är att bli "påtvingad" någon annans barn, men i din sits kan jag faktiskt inte förstå.

Du har själv barn i samma ålder, dvs du borde ju kunna sätta dig in i hur det skulle vara för sig om det blev så för dig. Din sambo jobbar inte ens heltid så att han jobbar "alltid" är ju faktiskt rätt o slätt lögn. Även om han nu jobbar mkt helg (dygn?) Så är han ju i så fall ledig större delen av veckorna. Och om han inte jobbar dygn utan du blir låst i veckorna som du skriver, så är han ju ledig större delen av helgerna. Fokusera på alla timmar han är hemma istället för de (få) timmar han är bort! Om barnen är skrivna hos mamman och hon är borta ur bilden så ska ju såklart barnen skrivas hos er, pappan ska ha egen vårdnad och underhåll och barnen bör gå i en skola som passar er.

Lös de praktiska problemen och tänk positivt så kommer mkt lösas. Och som sagt, fundera en runda till på hur det skulle kännas för dig om det vore tvärtom. Vill du att din dotter ska bli utkastad, eller vill du ha henne hemma?

Svar på tråden Alla krav..