• Brumma

Bebis å storasyskonet bak i bilen

Sätt inte barnen bredvid varandra. Sitter treåringen bakom föraren och spädbarnet bakom passagerarsätet borde treåringen inte kunna nå syskonet. Inte ens i en liten bil :) (vi har en liten bil) .

Sätt en spegel så att du kan se spädbarnet från framsätet.

Använd inte filt utan en babywrap. Har du inte råd så gör om en filt med en sax ;)

Då är filten omöjlig att lägga över bebis.

• Brumma
    Anonym (Skurt) skrev 2017-07-26 16:43:22 följande:

Ni har inte råd att se till att er dotter åker säkert i bilen, mot alla expertisens uppmaningar så har ni henne åt fel håll. Men knulla fram en till unge, det har ni råd med! Fy fan!

Hitta gärna en godkänd bakåtvänd stol för barn över 25kg innan du ger dig på TS.

Sedan kan du komma med ett konstruktivt förslag istället för påhopp ;)
  • Brumma
    EmberEyes skrev 2017-07-29 08:07:49 följande:

Att vara förälder är betydligt mer krävande än att hitta information på nätet, men eftersom mamman misslyckas så fatalt med det senare är det väl ingen större förvåning att hon inte riktigt lever upp vad normalfuntade föräldrar skulle se som en miniminivå av sunt förnuft.Du startar en tråd på FL utan att ens själv googla.

Du får gärna ha dina åsikter om min förmåga att googla, min engelska-kunskap och min läsförståelse. Jag kan i alla fall scrolla in en lista och göra egna sökningar och filtreringar utan att be ett forum om hjälp.

Gör gärna det då.

Hitta en stol som är godkänd i Sverige för över 25kg bakåtvänd och länka den här.
Svar på tråden Bebis å storasyskonet bak i bilen