Bebis å storasyskonet bak i bilen
Ni har inte råd att se till att er dotter åker säkert i bilen, mot alla expertisens uppmaningar så har ni henne åt fel håll. Men knulla fram en till unge, det har ni råd med! Fy fan!
Ni har inte råd att se till att er dotter åker säkert i bilen, mot alla expertisens uppmaningar så har ni henne åt fel håll. Men knulla fram en till unge, det har ni råd med! Fy fan!
Ja. Eftersom du har internet förmodar jag att du kan googla?
En snabb söknin på pricerunner ger följande:
Stolarna i länken är inte framåtvända stolar. De är bakåtvända. De flesta sådana stolar är upp till 36 kg.
Ja det är rekommenderat att ha dem bakåtvända till minst 5 år. Kolla om du kan få tag på en begagnad som inte är för gammal.
Annars kommer det nog gå bra att ha båda barnen i baksätet. Köp en liten spegel så du kan se bebis.
Är stolarna i länken ovan inte godkända då? De är bakåtvända och 9-36 kg.
Ser inte ordet forwardfacing i länken. Däremot står det bakåtvänt när man läser på egenskaperna.
Det rekommenderas att man sitter bakåtvänt så länge som möjligt. Sen står det lite olika på olika sidor. På Trafiksäkerhetsverket står det normalt 4 år men längre om det är möjligt. På tex vårdguiden stor det 4-5 år.
Hursomhelst är 3 år för tidigt att vända.
Att vara förälder är betydligt mer krävande än att hitta information på nätet, men eftersom mamman misslyckas så fatalt med det senare är det väl ingen större förvåning att hon inte riktigt lever upp vad normalfuntade föräldrar skulle se som en miniminivå av sunt förnuft.Du startar en tråd på FL utan att ens själv googla.
Du får gärna ha dina åsikter om min förmåga att googla, min engelska-kunskap och min läsförståelse. Jag kan i alla fall scrolla in en lista och göra egna sökningar och filtreringar utan att be ett forum om hjälp.
Ja det är där jag läser. Står ju inte att stolen kan användas åt båda hållen så då tog jag för givet att den är godkänd till 36 kg bakåtvänt.
Gör gärna det då.
Hitta en stol som är godkänd i Sverige för över 25kg bakåtvänd och länka den här.