Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Borde Pride avskaffas?

Nej det tycker jag inte, men jag tycker att det är synd att några förstör hela grejen. Visst är det ett jippo men ändå med en allvarlig mening bakom. Då är det synd med vissa som är mer eller mindre nakna och låtsas ha sex mitt framför barn. 

Jag tror nu inte deras avsikt var att stå just framför barnen, men de hade verkligen noll koll och var kanske inte så nyktra heller, men barnen framför mig blev skrämda och äcklade tyvärr. Deras föräldrar tog med dem bort, men skadan var ju redan skedd. Såg flera olika som inte verkade bry sig vem som såg och det är som sagt synd. 

• SupersurasunkSara
    Dementoria skrev 2018-02-06 20:41:24 följande:
    Jag tror inte att det är speciellt mycket mer naket än någon annan parad, är det just den homosexuella nakenheten du stör dig på?

För övrigt är Pride, som redan skrivits en mängd gånger, betydligt mer än paraden, paraden avslutar en vecka av aktiviteter, workshops, fester, föreläsningar osv och är en tämligen liten (men extremt uppskattad) del av Pride

Jo, det är betydligt mer nakenhet i Prideparaden än i andra parader. Det är det jag också vänder mig emot, att ingen hänsyn tas till att det finns barn som tittar. Av vissa då alltså, givetvis inte alla. Könsdelarna är det onödigt att visa tycker jag, att låtsas ha sex är också onödigt. Jag har absolut inte något emot exhibitionism, men när det finns barn så bör man tänka sig för. 

• SupersurasunkSara
    Dementoria skrev 2018-02-06 21:52:48 följande:
    Jag borde väl kanske specificerat om man jämför med andra parader av samma "tema" eller vad man ska säga. Karnevalen i Rio, New Orleans osv. Klart man inte kan jämföra Prideparaden med Ånges årliga frikyrkoparad.

Det här med att folk har sex i paraden och visar könsdelar på ett äckligt sätt tror jag mest är snack. Lika väl som de där bilderna folk la in i tråden, manipulerade och falska. Har du personligen sett folk knulla i paraden? 
    Nej, jag förstod att du inte avsåg 1 majparaden eller så Men karnevalen i Rios nakenhet vänder jag mig inte emot tex, inte heller de flestas i Prideparaden. 

Ja, jag har sett folk låtsas ha sex i paraden, en man i babykjol (eller vad det var, nåt fluff runt midjan hade han, det verkade som att han inte hade något under) och nappflaska i handen stod böjd framåt medan en annan man i skinnremmar i kors över bröstet och en liten skinnlapp framför könsorganet juckade bakom honom, de hade inte sex på riktigt, men barnen (ca 8-10 år tippar jag) blev äcklade och illa berörda och den vuxne de var där med tog med dem bort. Det var inte det enda paret som jag ansåg betedde sig olämpligt, men de var de värsta. 
    Jag har också sett flera som har visat sitt kön, ingen kvinna faktiskt, bara män och personligen struntar jag i det, men det är ändå en onödig grej som skapar negativitet kring paraden. 
  • SupersurasunkSara
    Dementoria skrev 2018-02-06 21:52:48 följande:
    Jag borde väl kanske specificerat om man jämför med andra parader av samma "tema" eller vad man ska säga. Karnevalen i Rio, New Orleans osv. Klart man inte kan jämföra Prideparaden med Ånges årliga frikyrkoparad.

Det här med att folk har sex i paraden och visar könsdelar på ett äckligt sätt tror jag mest är snack. Lika väl som de där bilderna folk la in i tråden, manipulerade och falska. Har du personligen sett folk knulla i paraden? 
    Nej, jag förstod att du inte avsåg 1 majparaden eller så Men karnevalen i Rios nakenhet vänder jag mig inte emot tex, inte heller de flestas i Prideparaden. 

Ja, jag har sett folk låtsas ha sex i paraden, en man i babykjol (eller vad det var, nåt fluff runt midjan hade han, det verkade som att han inte hade något under) och nappflaska i handen stod böjd framåt medan en annan man i skinnremmar i kors över bröstet och en liten skinnlapp framför könsorganet juckade bakom honom, de hade inte sex på riktigt, men barnen (ca 8-10 år tippar jag) blev äcklade och illa berörda och den vuxne de var där med tog med dem bort. Det var inte det enda paret som jag ansåg betedde sig olämpligt, men de var de värsta. 
    Jag har också sett flera som har visat sitt kön, ingen kvinna faktiskt, bara män och personligen struntar jag i det, men det är ändå en onödig grej som skapar negativitet kring paraden. 
Svar på tråden Borde Pride avskaffas?