Inlägg från: Anonym (Fia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fia)

Hur gammal är ok för att bli pappa?

Jag skulle nog inte göra det, dels på grund av din egna biologiska klocka, men också för att du troligast inte kommer vara med så länge för det barnet. Klart att unga människor också kan dö när deras barn är relativt unga, men för dig skulle det ju vara mer eller mindre garanterat. Du kommer ju troligtvis inte se det barnet bli långt över 30, som mest. Klart att det låter lite negativt, men det är ju realistiskt.

Tycker att det känns rätt egoistiskt av dig att skaffa fler barn nu.

• Anonym (Fia)
    Lasse52 skrev 2017-07-26 09:05:20 följande:

Till "Fia" som tycker att det är egoistiskt vill jag säga att min egen önskan är att helst inte skaffa barn.

Om du dessutom inte egentligen VILL skaffa fler barn, så tycker jag inte att du ska det heller. Om din flickvän absolut måste ha barn borde hon nog leta efter en yngre partner, hur bra ni än klickar på andra plan. Det är ju hårt och säkert lättare sagt än gjort, men tror att det är bättre i det långa loppet.

Om ni absolut bestämmer er för att skaffa barn, så tycker jag att ni borde köra med donerad sperma, bara för att minimera riskerna.

Hur bra kontakt har dina vuxna barn med den här nya kvinnan, förresten? Tänker på hur nära relation ert ev. barn skulle få till sina vuxna halvsyskon?
Svar på tråden Hur gammal är ok för att bli pappa?