Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

33villbligravid skrev 2017-08-23 17:39:19 följande:

Ok - intressant! Mina streck ser nämligen ungefär ut just så. I vissa vinklar och om man riktigt vill så syns ett streck :D Och håller med om att bättre vänta in Bim/mens, men skulle ju vara så himla kul få veta före så inte är panik varje gång man går på toa för att kolla om tant röd har kommit ...

Här kommer en bild på stickan. Då syns det ändå bättre nu när det är torkat än det gjorde imorse.

LillaAw skrev 2017-08-23 17:54:37 följande:

Förstår att det känns sjuk! Kan inte ens föreställa mig. Nu får du göra allt sånt som titta på barnvagn, och bebisprylar och att det är på riktigt liksom. Längtar så mycket till den stunden :)

Jag har faktiskt varit och köpt två bodys idag. Bara för att det skulle kännas lite mer verkligt ^^
    Typtessan skrev 2017-08-23 18:32:02 följande:

Spännande med den trifasiska kurvan. Jag har haft trifasiska kurvor 75% av alla gånger sen jag började tempa med NC för över ett år sen, men har inte betytt bebis för mig än :) gällande tempen tror jag egentligen det säkraste tecknet är att den inte går ner vid mens. Min Temp har dock varit riktigt lurig senaste månaderna med och inte gått ner förrän 3e mensdagen!

Jaha, jag har inte haft det innan. Men som du säger, tydligaste tecknet var att tempen inte sjönk. Den hade sjunkt lite igår så trodde att den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma men istället så gick tempen upp igen idag.
    Nygravid med första barnet
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-24 07:37:21 följande:

Hej tack! Stor hjälp faktiskt att veta hur det ser ut när det verkligen är ett plus :)

Det var så lite så. Har ett test kvar så tänkte ta det imorgon och se om det blivit starkare. Håller tummarna för dig!
    Gravid med första barnet - Bf maj 2018
  • FrökenJ90

Ville bara visa er dagens test. Tog ju ett till, mest för skojs skull,(Hade bara ett test kvar) för att se om jag fick en stegring, och visst fick jag det. Strecket är inte jättestarkt men det är ett tydligt streck nu.

• FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-25 09:03:32 följande:

Den var lite oskarp. Här en annan. Tog testet på toan på ett varuhus och måste fråga en random kvinna och hon såg också!!! Nu hoppas vi på stegring!!

Jag ser något ^^ Mina har ju varit svaga trots att jag passerat bim. Håller tummarna för dig! :)
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-25 10:03:31 följande:

Tack! Det är just det som ger mig hopp ;)

Håller tummarna för dig! :)
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 06:32:35 följande:

God morgon tjejer! Så här ser det ut idag! Ursäkta att jag bombarderar er är bara så till mig och tror inte mina ögon! Mensvärk hela tiden kan jag meddela och ömma bröst ...

Nu behöver jag hjälp. Ska på bröllop i norra Finland idag och det kommer att bjudas på massor av sprit. Jag är inte känd för att spotta i glaset om vi säger så ;) Hur ska jag klara detta utan att ngn märker? Vill inte berätta ännu då bara är på BIM - 3. Manner är inte med så får ingen hjälp av honom med att smuggla undan vinglas!

Stort Grattis! Syns tydligt två streck. Jag ska på fest ikväll. Skyller på magkatarr ;)
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 06:33:21 följande:

Här bilden!

När blir beräknat Bf för dig? :)
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 09:04:56 följande:

Tack! Fast vågar inte riktigt tro på det ännu! Bf 7 maj om detta nu skulle vara på riktigt :D

Jag vågar knappt tro på det heller. Här blir Bf 3 Maj så då har vi nära varandra ^^
  • FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-26 10:02:59 följande:

Jo verkligen nära! Finns det någon tråd för bf i maj redan? Jag vågar ju knappt tro det är sant ännu ... men himla glad att ens fått något slags streck på Stickan!

Håller tummarna för alla er andra här i tråden att går vägen antingen nu eller på nästa försök!! Kram :)

Ja det finns en maj-tråd :) Den heter Bf maj 2018 tror jag det var :)
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-26 11:19:22 följande:

Ta ett digitalt!

Håller med ^^
  • FrökenJ90

Är också nyfiken. Fick du tag på ett digitalt test? :)

• FrökenJ90
    33villbligravid skrev 2017-08-27 21:02:07 följande:

Äsch! Inget digitalt ännu men det här skall väl tala klarspråk? :)

Åh härligt! Stort grattis :D <3
  • FrökenJ90

Förstår din känsla. Jag har inte heller riktigt fattat än. Du får ta och leta upp Bf maj tråden och hänga med i den hemliga fb-gruppen :)

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet