• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

33villbligravid skrev 2017-08-16 22:10:20 följande:

Jag är inne på dag 15, men brukar ha cykler på allt mellan 24 och 29. Dock alltid så att mensen kommer 14 dagar efter positivt ägglossningstest. Därav har jag tolkat att min äl sker ganska snabbt efter positivt ÄL-test, men kan ju ha fel ... Skulle ju i och för sig kunna förklara varför det inte tagit sig om vi helt enkelt prickat in dåligt!

Det kan ju vara så att det är efterkänningar av ägglossning. Hade så förra gången och lite nu med. Men jag är typ inställd (bara äl+4) att det inte tagit sig denna gång heller :(... känns så i hela kroppen på nåt vis?! Hur könner din kille? Blir han besviken när din mens kommer? Känns som min kille inte alls är så insatt hehe...
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 22:32:53 följande:

Och jo - vi får hoppas att det är efterkänningar! Jag har analyserat sönder alla känningar de senaste månaderna och känt än det ena och än det andra. Så en sak som jag lärt mig är att inget betyder någonting för mig. Ibland har brösten ömmat och ibland inte, samma med molvärk och ryggvärk, illamående och yrsel. Vissa cykler mer och andra mindre, men inte har det betytt något. Menmen - hålla tummarna i alla fall ;) Någon här i tråden MÅSTE ju plussa :) 

samma här! Vågar knappt känna efter då saker ja trott betyder något inte betyder något alls!
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-17 08:07:30 följande:

Hur går det för er andra? :) Jag är på äl+7/8 idag (Nc flyttade ju min äl en dag så vet inte helt säkert.) Och känner inget direkt. Lite småkänslig i bröstvårtorna (inte öm) och hade halsbränna i gårkväll men det behöver ju inte betyda något.

Okej, jag känner typ inget. Äl +6. Brukat vid denna tidpunkt få pms ömma bröst men känner absolut inget av det än ...
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-17 17:28:57 följande:

Nån som frågade hur man håller hoppet uppe... jag gör inte det! Senaste 2 försöken har jag brutit ihop när mensen kommit och mår riktigt jäkla kass under mens. Maken håller däremot modet uppe och kör den klassiska "det tar ju 7mån i snitt".. jag tycker bara det känns helt jävla hopplöst när alla omkring en blir på smällen direkt. Jaja. 1 vecka kvar tills vi kör igång försök nummer 6.

Ja vet!!! Så jävla tråkigt. Synd att man liksom har några få dagar varje månad att försöka sen börjar allt om. Förstår precis din och allas besvikelse.. mina bröst börjar ömma idag precis som vanligt x antal dagar efter äl... så vet typ att mensen kommer komma om en vecka.
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-18 07:32:37 följande:

Är sådana spermieprov pålitliga? Jag funderar med på att be min kille göra det. Jag har varit gravid tidigare med annan kille som ung av misstag men nu har man ju försökt sen typ mars och prickat ägglossning varje gång.

Ja ja vill oxå att min kille ska göra ert

Sånt... hoppas han är på det !
  • Jooosen
    Tottie skrev 2017-08-18 15:48:11 följande:

Jag får också jätteömma bröst inför mens och brukade bli ledsen när det kom för att jag tänkte att det betydde början på mensen. Men (obs det här kan vara helt fel) men läste att smärtan beror på något hormon som kroppen alltid producerar efter ägglossning utifall det blir befruktning (typ för att göra det enklare för ägget att fästa eller liknande??) Blir det inte befruktning avstannar produktionen av hormonet och man får mens, blir det befruktning fortsätter det och blir mer. Alltså betyder ömma bröst varken mens eller befruktning. 

Åh tack skönt att höra!!!
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-08-18 21:56:43 följande:

Jodå, jag tvingade min man utföra detta test :D inte så poppis, men efteråt verkade han känna sig lite manlig ändå.

Ja jätteroligt med våra bim! När ska du testa? Jag har inga symtom tyvärr, men det kanske kommer...

Hur gick det? Skickar man in det nånstans :/ ?
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-08-18 23:03:55 följande:

Det gick bra, man blandar den i en vätska och läser sen av efter ett antal minuter. Detta mätte mängd och snabbhet. Han fick sköta allt själv dock, jag var på jobbet :D

Okej!! Blev det bra resultat om man får fråga?
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-19 09:57:43 följande:

Bim imorgon. Mensvärk och menskänningar och negativt test idag :( kände mig väldigt hoppfull och peppad den här gången. Fick till precis när vi fick glad gubbe på ältest och sådär. Nu är jag besviken och känner mig tom. Nu har det gått 6 månader sen vi började försöka och för varje misslyckat försök så känns det som att det inte kan bara vara slumpen även om det förmodligen är det. Idag har min kille gått med på att göra sånt där hemma spermietest. Jag testar och tempar vareviga dag så det är det minsta han kan bidra med. Håller tummarna för er andra att ni får erat plus den här gången <3

Åh :( vill att min kille oxå ska göra det. Ska lägga fram det lite smart bara!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet