• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

Typtessan skrev 2017-08-13 11:52:43 följande:

ÄL +10 idag. PMS och mensvärk så mensen kommer väl vilken sekund som helst. Orkar inte med den här skiten längre :(

Fan va tråkigt!! Men än finns hopp? När har du bim?
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-13 12:20:00 följande:

Har BIM på tisdag men känns som att mensen kommer idag. Sjukt hopplöst

Fan va skit trisst rent ut sagt
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-13 12:50:43 följande:

Tog test igår och ett idag och idag kom ett supersvagt streck till. Det är sånt testa tidigt test så vet att de är sjukt tidigt men hoppet är det sista som överger en antar jag.

Ser oxå något svagt. Men är ju otroligt tidigt att testa så vänta några dagar :))
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-14 16:10:17 följande:

Hur är det med er idag brudar?

Jag har en liten negativ dipp och känner "varför skulle det gå den här gången?!" Från positiv igår till botten idag. Insåg att det är augusti och jag levt sommaren i två veckors väntan på mens. Varendaste dag har jag tänkt på när man ska bli gravid. Känns ovärt!

Urs stackars!! Känner igen mig. I mitt bakhuvud när jag jobbar, är ledig, tränar eller liknande maler det hela tiden gravidtankar. Min sambo undrar om jag blivit galen hehe... äl +3 och känner som alla veckor kretsar kring antingen äl eller Bim!! Man får inte glömma o leva :/ kram!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-14 18:53:46 följande:

Jag har förstått det som att ägget släpper 24-36 H efter fast gubbe. Eftersom jag är notoriskt rädd för att missa äl brukar vi alltid ha mycket sex just före äl och på glad gubbe dagen, men nu börjar jag tänka att kanske det ändå skulle vara bättre köra också dag 2 med glad gubbe?

Körde oxå dagen med glad gubbe denna gång men hann inte dag 2 när jag kände älsmärta. Tror d bästa såklart är båda. Men har gjort d förr o inte fan har det tagit sig haha..
  • Jooosen

Äl +4 idag. Känner absolut inget! Inget i brösten eller något som ja brukar efter äl. Dock brukar ja få väldigt ömma bröst typ äl +6. Men mina bröstvårtor brukar ömma från äl typ. Inbillar mig negativt återigen. Min jäkla magkänsla... men men bara att stå ut typ 9 dagar!!

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-15 22:19:02 följande:

Ushc! Nojar så mycket över att vi missat äl igen :/ Fick glad gubbe igår på morgonen och saxade på dagen, men sen åkte mannen iväg på jobbresa .. och nu ikväll känner jag alla ägglossningssymptom. Kan det lossa först nu? Eller kan man få äl-känningar typ ilar i äggstock och ömma bröst efter äl? Ääh ... känns störigt.

Ja brukar ibland känna äl dagen efter glad gubbe. Men ni har ändå prickat in bra ju!! Vi prickade oxå endast in 2 dagar före samt en dag före mina känningar denna månad. Alltså ena ggn då ja fick glad gubbe. Känner oxå att vi borde haft dagen efter men var på olika håll då som ni.. denna jakt på äl alltså... man försöker verka lugn men fan va stressad man blir :/
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 14:14:01 följande:

Jag skrattar förresten ofta högt för mig själv när läser i vår tråd här! Alltså de här uttrycken vi använder: Gladgubbe-dag, det låter såå sjukt :D

Haha Verkigen!! En hel vetenskap. I början fattade ja inte alls vad bim innebar tex haha.. :p
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 21:23:05 följande:

Har förresten fortfarande äl-känningar fast är på äl+1/äl+2 idag. Har det hänt er att känslan att det ilar/drar i äggstocken inte försvinner fast äl borde vara över?

Så hade jag förra äl. Liksom öm 1-2 dagar efter. Trodde då att det kanske tog sig!! Men icke för mig. Vill inte låta neggo kan ju vara positivt för dig!!!! Hoppas
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 21:36:29 följande:

Ingen fara med att låta neggo! Jag har typ ändå inga förhoppningar :)

Men undrar om det kan betyda att äl skett senare? Dvs kan det släppa först två dygn efter glad gubbe? Alternativt kanske det inte alls är äl-känningar utan ngt helt annat ..

Jo tror att det kan släppa så långt som två dar efter. Vilken dag på cykeln är du? Har du regelbunden? (Blandar ihop er alla haha) Äl brukar ju inte komma när det är mindre än typ 11-12 dagar till mens tänker jag.. är ingen expert direkt :p
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet