Inlägg från: FrökenJ90 |Visa alla inlägg
  • FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

LillaAw skrev 2017-08-13 13:31:12 följande:

Jo det är det haha. Är dock på bim-6 så då kan man tydligen ta testa tidigt test. Men om det syns något så är det ren tur för det är ju extremt tidigt :) jag är en testjunkie och har massa test hemma som jag köpt billigt så kunde inte hålla mig.

Antar att det är testa tidigt-test du använt dig av? Tänker att jag ska testa på äl+10 för då ska vi på fest. Men har inga testa tidigt. Dom i affären är ju så himla dyra.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-13 14:22:14 följande:

Ja det är det har beställt paketpris på internet från babyplan. Mäter från 10 hcg så väldigt låga nivåer :)

Ah kanske borde göra så då. Är du nöjd med dem? Hur är leveranstid och frakt?
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-14 16:10:17 följande:

Hur är det med er idag brudar?

Jag har en liten negativ dipp och känner "varför skulle det gå den här gången?!" Från positiv igår till botten idag. Insåg att det är augusti och jag levt sommaren i två veckors väntan på mens. Varendaste dag har jag tänkt på när man ska bli gravid. Känns ovärt!

Är på äl+5 idag. Känner ingenting i kroppen. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha mellan äl och mens. Humöret är sådär, känner lite som du "varför skulle det gå den här gången". Vågar inte hoppas. Har du testat något mer?
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-14 19:49:44 följande:

Känner möjligen lite ömhet i brösten idag men inte lika mycket som vanligt. Äl+7 idag. Tänkte inte ta något mer test fören på torsdag om jag kan hålla mig... Tror inte ens det va något på de testet igår för det känns för tidigt för att kunna ge utslag:/ hoppas på en mer pepp positiv dag imorgon! :) kram

Okej, håller tummarna för dig. Är bim på torsdag? Vet inte hur man ska hantera frustrationen och känslan av hopplöshet. Känner mig typ dålig för att jag inte blir gravid.
  • FrökenJ90

Äl+6 idag. Det enda är att jag kände som hugg/stick i magen idag. Annars känner jag inget. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha.

• FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-15 20:21:52 följande:

Jag kände också ett hugg och några stickningar som varade nån minut på äl+5. Nu är jag på äl+8 och har inga symtom. Ingen pms eller onda bröst som alltid går upp en storlek några dagar efter äl. Känns konstigt. Antingen tog det sig eller så kanske jag inte ens hade ägglossning denna månaden :S

Hoppas att det är något positivt då. Undrar också om jag faktiskt hade äl men Nc har ju markerat ut den så antar att jag hade. Ska testa på lördag. Bim på måndag. När har du bim?
  • FrökenJ90

Då har vi bim nära varandra. Brukar inte testa innan men vi ska på fest så tänkte ta ett test. Dricker nog inte ändå men vill ändå veta. Har dock inga tidiga tester så får chansa med ett vanligt. Håller också tummarna för oss alla!

• FrökenJ90

Vad konstigt. Först beräknade Nc att jag hade äl dag 17 så har räknat efter det. Nu står det plötsligt i appen att jag hade äl dag 18 istället. Så är tydligen på äl+6 idag istället. Konstigt. Aja, oavsett så känner jag ingenting i kroppen.

• FrökenJ90

Hur går det för er andra? :) Jag är på äl+7/8 idag (Nc flyttade ju min äl en dag så vet inte helt säkert.) Och känner inget direkt. Lite småkänslig i bröstvårtorna (inte öm) och hade halsbränna i gårkväll men det behöver ju inte betyda något.

• FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-17 08:52:13 följande:

Hej! Äl+10 idag och bim-3. Inte ett endaste liten skugga på testet idag så känns inte som det blev något den här gången heller tyvärr :/ testen är rätt säkra vad jag förstått. Men men, tänkte inte deppa ihop förens mensen är här :) har ömma bröst och så som jag brukar vid PMS.

Nej hoppet är ju faktiskt inte ute förrän mensen dykt upp. Jag har inte ömma bröst konstigt nog.
    Jooosen skrev 2017-08-17 09:37:36 följande:

Okej, jag känner typ inget. Äl +6. Brukat vid denna tidpunkt få pms ömma bröst men känner absolut inget av det än ...

Jag känner egentligen inte heller något. Men vågar inte hoppas oavsett. Känns som att det aldrig kommer att gå.
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet