-
Ja - så tänker jag med. Jag feströker - och får en massa kompisar som bor utomlands hit i helgen (mitt gamla festargäng), så känns trist att begränsa sig för mycket "i onödan". Å andra sidan vill jag ju inte förstöra mina chanser - men har ju å andra sidan inte heller hjälpt ett dugg då jag levt renlighetsliv :)Jooosen skrev 2017-08-09 07:33:31 följande:Jag tänker att ja lever som vanligt fram till ev plus. Men är ju valfritt! Jag snusar tom vilket kanske inte är så bra. Tar det upp emot ett år kanske man ska börja tänka på vanorna mer...
-
Oj äsch ändå :/ Vad trist - men du ge inte upp! Det ska nog ordna sig på ngt vänster .. Kan de inte ge ngt för att få slemhinnan att växa till sig?Hormonkarusellen skrev 2017-08-09 11:22:15 följande:
Kommer just från läkaren, ytterligare tråkiga besked. Har ingen slemhinna att tala om, och fortfarande ingen ägglossning. Ny primolut kur och sen letrozol. Men det verkar alltså som att även om jag kan få en ägglossning så finns det inget för ägget att fästa i... bryter ihop....
Hur går det för er andra?
Jag känner mig äntligen "normalare" efter att ha avslutat letrozolkuren denna cykel. Hoppas på ÄL i helgen .. -
Nä - jag tror faktiskt inte man kan skada fostret om man dricker/röker/snusar innan man ens plussat. Har såå många vänner som blivit gravida oplanerat och inte ett enda barn har det minsta men av det. Däremot tänker jag att man kanske förstör sina chanser. Typ sämre kvalitet på äggen eller att blir svårare för ett befruktat ägg att fästa - hur tänker ni kring det?Lewaize skrev 2017-08-09 18:47:16 följande:
Jag är också offsync här i gruppen :D! Cd 7 idag lixom och beräknad äl 15/8 (Y).
Lev som vanligt! Tror inte det tar någon skada så tidigt. Men som andra har skrivit kommer jag nog också sluta med snus och dra ner på alkoholen runt försök 10 typ. Men är ju bara halvvägs dit så "lev life" ;) det är ju sommar!
-
Min gyn har sagt när jag nojat att om jag får glad gubbe på äl-test så har jag äl. Så försöker leva enligt det. Lycka till!Jooosen skrev 2017-08-11 06:42:40 följande:
Hade nog äl inatt. Körde äl test trots allt denna cykel med. Hade nästan positivt på sticka igår vid 20.00. Dock glad gubbe på cb. Imorse var det mycket svagare... tror ni ha haft äl då? Har haft lite känningar till o från men inte den smärta ja brukar. Åh så nojig att ja inte fick äl denna månad kanske.. :/.. bifogar bild från igår kl 20:00
-
Nåja! Var precis hos gyn. Cd 10 och äggblåsa på 14 mm på höger sida. Hon gissade på äl i början av nästa vecka. Hon förklarade ännu på nytt att Letrozol för mig ska hjälpa äggblåsan mogna ordentligt. Har ju ägglossning av mig själv men tydligen kan det vara så att de inte alltid är tillräckligt mogna trots äl ... Håller tummarna för att det gör det :)
-
Ja - vet faktsikt inte alls om det är vanligt eller inte. Eller om jag ens har just det problemet. Men tydligen ska det ju hjälpa på traven i alla fall.Jooosen skrev 2017-08-11 09:18:29 följande:Okej hoppas nu då! Undrar hur vanligt det är att äggen inte mognar? Gör visst för du detta utan att "be" om det?
Åh om man man visste OM något inte står rätt till på mig eller killen... ovisshet ovisshet ...
Eftersom gick privat tror jag att det var för att jag nojade så mycket som gyn skrev ut letrozol fast det ännu inte gått så lång tid. Så jag liksom "säkert" ska få äl och tillräckligt mogna ägg. Men sen kan det ju vara tusen andra saker som spelar in också så vem vet ...
Knappast är det fel på er. Jag är alltid helt övertygad om att det bara är "mig" i hela världen det är fel på, så er andra går det nog bra för ;) -
Jag var på ett besök för att kolla att allt var ok efter fjärde misslyckade försöket. Fick då Letrozol utskrivet för att "säkerställa äl och ge ägget lite skjuts att mogna" nu var jag på rutinkoll för att se hur det verkat. Om jag förstod gyn rätt så var hon nöjd. Åtminstone höll ett ägg på att utvecklas, mer kunde hon eg inte säga. Livmoderslenhinnan såg också bra ut ...Lewaize skrev 2017-08-11 22:41:28 följande:
Hur visste du att du behövde gå till gyn? Var det rutinbesök eller bara för att du ville kolla att allt var okej :) ?
Men alltså - är så sjukt skeptisk. Känns som chanserna är absolut noll ändå .. buu :/ -
Hej!
Har ni förresten tankar om det här med känslan av "att det aldrig kommer att ta sig", tror ni det spelar någon roll om man är hoppfull eller "ger upp"? Jag nojar ibland på sådan där metanivå att det kanske inte tar sig för att jag inte är tillräckligt positivt inställd - men inte kan väl sådant spela in?? -
Nåja! Då börjar den olidliga väntan igen. Glad gubbe på morgonen. Har sexat hela veckoslutet i festivalanda och fick till ett sista snabbligg på lunchen. Nu åker mannen iväg. Hoppas hoppas det räcker ändå!! :D
-
På det nedre tycker jag ngt syns!LillaAw skrev 2017-08-13 12:50:43 följande:
Tog test igår och ett idag och idag kom ett supersvagt streck till. Det är sånt testa tidigt test så vet att de är sjukt tidigt men hoppet är det sista som överger en antar jag.