• LillaAw

Vi som är på femte försöket till första barnet

33villbligravid skrev 2017-08-12 11:45:47 följande:

Hej!

Har ni förresten tankar om det här med känslan av "att det aldrig kommer att ta sig", tror ni det spelar någon roll om man är hoppfull eller "ger upp"? Jag nojar ibland på sådan där metanivå att det kanske inte tar sig för att jag inte är tillräckligt positivt inställd - men inte kan väl sådant spela in??

Hej!

Jag tror inte det. Tidigare var jag rädd att min stress över allt skulle göra att det inte tar sig men läste någon stans att det inte ska påverka så mycket. Många i stressade situationer som krig, fattigdom etc blir gravida ändå så min stress över att det inte tar sig på första försöken är nog betydligt mindre än många andras stressnivåer. Försöker tänka positivt dock. De flesta blir gravida inom ett år så jag försöker tänka att vi precis börjat försöka :)
  • LillaAw

Eviga väntan. Är på äl+5 idag. Känner inget. Inga pmssymtom än iaf. Är sjukt otålig, har köpt tidiga test eftersom jag är sjukt testberoende men ska inte testa fören äl+10 alltså på torsdag tidigast.

• LillaAw

Har sån sjuk stickande smärta i magen vid livmodern. Undra om det kan kännas något om ett ägg fäster?! Kan ju va något annat nu men rent tidsmässigt så kan det stämma om det fäste nu. Hoppas vi alla plussar den här gången!

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-13 01:39:04 följande:

Åh spännande!! Hur Många dar efter äl är du?

Ja! Äl +6 idag. Men va säkert inte det man känner efter så mycket och intalar sig grejer. Har dock inte fått några pmssymtom än som jag alltid har. Spända bröst har jag alltid men det har inte kommit än.
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-13 11:24:03 följande:

Spännade! Jag är på äl+4 idag. Har heller inte ömma/spända bröst som jag brukar ha. Hoppas att det är ett positivt tecken.

Spännande! Hoppas det står för något iaf :) försöker vara positiv. Känner mig hoppfull just nu men det skiftar så snabbt!
  • LillaAw

Tog test igår och ett idag och idag kom ett supersvagt streck till. Det är sånt testa tidigt test så vet att de är sjukt tidigt men hoppet är det sista som överger en antar jag.

• LillaAw

Jo det är det haha. Är dock på bim-6 så då kan man tydligen ta testa tidigt test. Men om det syns något så är det ren tur för det är ju extremt tidigt :) jag är en testjunkie och har massa test hemma som jag köpt billigt så kunde inte hålla mig.

• LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-13 14:16:41 följande:

Antar att det är testa tidigt-test du använt dig av? Tänker att jag ska testa på äl+10 för då ska vi på fest. Men har inga testa tidigt. Dom i affären är ju så himla dyra.

Ja det är det har beställt paketpris på internet från babyplan. Mäter från 10 hcg så väldigt låga nivåer :)
  • LillaAw
    33villbligravid skrev 2017-08-14 13:26:09 följande:

Nåja! Då börjar den olidliga väntan igen. Glad gubbe på morgonen. Har sexat hela veckoslutet i festivalanda och fick till ett sista snabbligg på lunchen. Nu åker mannen iväg. Hoppas hoppas det räcker ändå!! :D

Borde räcka låter det som! Eviga väntan är nästan värst! Känns som jag väntat hela sommaren och nu är snart augusti slut. Hehe
  • LillaAw

Hur är det med er idag brudar?

Jag har en liten negativ dipp och känner "varför skulle det gå den här gången?!" Från positiv igår till botten idag. Insåg att det är augusti och jag levt sommaren i två veckors väntan på mens. Varendaste dag har jag tänkt på när man ska bli gravid. Känns ovärt!

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet