• Typtessan

Vi som är på femte försöket till första barnet

Jooosen skrev 2017-08-04 09:58:45 följande:

Hallå alla! Är ju några nya så tänkte kolla med er alla hur ni gör med sexandet? Säger ni att "nu borde vi ligga" eller hur gör ni haha. Min sambo har sagt att ja ska säga till men känns så himla krystat på något sätt. Typ nu måste vi ligga i!!!! Vi ligger liksom ibland 4 ggr per vecka o andra inget alls. Så

Känns ändå som man måste säga något. Men ör rädd att han ska få prestationsproblem då dock! Hur gör ni??

Jag berättar för min man om när de mest fertila dagarna närmar sig, så att vi båda kan ta lite extra initiativ! Har också upplevt den positiva effekten med att försöka skaffa barn att vi generellt har mer sex :)

Denna ÄL har det varit riktigt dåligt med sex pga jobbresor. Vi fick till det 1 gång på ÄL-dagen samt 4 och 5 dagar innan, så inga förhoppningar! Hur ligger ni andra till?
  • Typtessan
    FrökenJ90 skrev 2017-08-08 18:41:33 följande:

Jag är förvirrad idag. Tempen har gått upp men högre än vad den brukar. Om det stämmer så var min äl igår. Haft sex ons, fre, sön och måndag. Borde kanske få till det idag med men har så ont i huvudet :( Hur går det för er andra?

Låter som att ni lyckats pricka in riktigt bra! Tycker inte ni behöver pressa det idag om du inte mår helt 100 :)

Jag är på ÄL+5 idag. Jätteont i brösten sen igår men är säkert bara PMS-dags! Dock en vecka kvar till mens så är bara att vänta.
  • Typtessan

ÄL +10 idag. PMS och mensvärk så mensen kommer väl vilken sekund som helst. Orkar inte med den här skiten längre :(

• Typtessan
    Jooosen skrev 2017-08-13 12:11:01 följande:

Fan va tråkigt!! Men än finns hopp? När har du bim?

Har BIM på tisdag men känns som att mensen kommer idag. Sjukt hopplöst
  • Typtessan
    FrökenJ90 skrev 2017-08-13 12:22:06 följande:

Hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp. Men förstår din hopplöshet till 110%. Håller tummarna för att din mens inte kommer.

Tack jag ska försöka hålla hoppet uppe lite till och vänta in mensen.. test visar dock också blankt så inte mycket att hoppas på känns det som. Har också den där känslan av prestationsångest nästan.
  • Typtessan

Nån som frågade hur man håller hoppet uppe... jag gör inte det! Senaste 2 försöken har jag brutit ihop när mensen kommit och mår riktigt jäkla kass under mens. Maken håller däremot modet uppe och kör den klassiska "det tar ju 7mån i snitt".. jag tycker bara det känns helt jävla hopplöst när alla omkring en blir på smällen direkt. Jaja. 1 vecka kvar tills vi kör igång försök nummer 6.

• Typtessan
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 11:57:01 följande:

Det enda jag känner är att det moler i magen.

Så spännande!! Hur kändes det rent psykologiskt då? Var du lika inställd som vanligt på besvikelse eller kändes det annorlunda denna gång? :)
  • Typtessan
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 14:37:02 följande:

Jag trodde från början att det inte var något denna gången heller. Sen fick jag höra att min tempkurva var trifasisk och det skulle vara positivt så då tändes hoppet lite. Men sen gick tempen ner lite så trodde den skulle sjunka mer idag och att mensen skulle komma. Men idag gick tempen upp igen så då testade jag. Stickan var det bara Sååå svagt på men på det digitala kom det upp Gravid 1-2 v. Pendlar mellan att vara glad och trött känslomässigt.Nej ingenting förrän idag. Idag är jag lite öm i vänstra bröstet.Tack så mycket :) ja jag hade typ tappat hoppet. Jag har läst att man kan få positivt på äl men att ägget inte lyckas släppa så då försöker det igen sen. Kanske är det så för dig?

Spännande med den trifasiska kurvan. Jag har haft trifasiska kurvor 75% av alla gånger sen jag började tempa med NC för över ett år sen, men har inte betytt bebis för mig än :) gällande tempen tror jag egentligen det säkraste tecknet är att den inte går ner vid mens. Min Temp har dock varit riktigt lurig senaste månaderna med och inte gått ner förrän 3e mensdagen!
  • Typtessan

Känner med er! Är så jävla tungt med negativa besked och mens. Jag är också med till nästa försök. Det lite tråkiga är att min cykel inte verkar va synkad med er andra i gruppen, har ÄL beräknad på måndag så nu är det den bästa veckan (den sk ligg-veckan, haha).

Fråga - Hur mycket känner ni av era äggstockar? Jag har haft värk i mina senaste månaderna, kontaktade gyn igår och då vill de att jag skulle komma in och träffa en läkare. Blev lite orolig..

• Typtessan
    Jooosen skrev 2017-08-24 12:21:14 följande:

Haha ligg på nu!! Jag känner av ena äggstocken rätt mycket vid ägglossning. Typ varannan gång höger varannan vänster. Fick tom ta alvedon för några månader sen... menar du vid ägglossning eller för övrigt?

Will Do! Konstigt nog har detta med att försöka bli gravida haft en bra inverkan på sexlivet :) Nä förr kände jag bara av dem vid ÄL men nu är det varje dag fast inte hela tiden.. det liksom ilar och bränner i ljumskarna, speciellt på kvällarna.
  • Typtessan
    Jooosen skrev 2017-08-24 12:41:57 följande:

Hmmm nje det känner jag inte igen. Kanske lugnar att kolla upp det men är säkert inget konstigt. Ja har varit hos gyn två ggr men pga så kort blödning när ja har mens.. plus konstig smärta vid mens när ja går på toa. Allt såg bra ut... gah man vill bara veta om det finns något fel hos en själv eller killen..

Hmm ja jag hade ju inte tänkt att gå dit utan ville bara stämma av på tele, därför jag vart lite orolig när de ville att jag skulle komma dit. Menmen, är säkert ingen fara :) Om man tittar på statistiken är det mest sannolika för oss alla i denna gruppen ändå att vi bara har otur med slumpen!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet